Min träningsdagbok

Gemensam löparlogg

2015-07-30 22:33 #0 av: Fialialej

Tänker att man kan sätta en kråka i den här tråden när man har vart ute och sprungit en sväng. Motiverande för sig själv, och kul för andra att se vad som händer. :)

Skriv gärna hur långt, tid, och i vilken miljö/underlag ni sprang, väder, vind, snask ni stoppade i er innan/efter mm... ;)

Anmäl
2015-07-31 12:26 #1 av: Evelina!

Det låter jättebra!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Anmäl
2015-08-02 23:06 #2 av: Martin

Kul idé, så fort jag kommer på benen efter kräksjukan skall jag lägga in min nästa runda här... :)

mvh Martin
Medarbetare på Djurfoto.IFokus.se

Anmäl
2015-08-10 13:11 #3 av: loiiizz

Körde 6 kilometers intervaller i solen denna morgon, i cirka 40 minuter. Körde mest för att det var roligtGlad Smaskade i mig en banan efteråt och lite blåbärskvargSol

Anmäl
2016-02-06 14:32 #4 av: Martin

Här har det inte hänt mycket, har vi alla legat på latsidan eller har vi bara varit lata med att skriva? :)

Löpningen i januari för min del (kör sammanfattning nu istället för enstaka pass) är under all kritik, 13,8 km totalt blev det bara. Mest väderberoende vilket syns på 5 gympass och knappt 6 km på skidor istället. Varit sjuk en vecka också som såklart spelar in, men bot och bättring krävs om vi skall nå minimimålet 520 km i år :)

mvh Martin

Anmäl
2016-02-07 11:47 #5 av: Fialialej

Jag har precis satt igång nu efter att det blivit bar mark. Två härliga rundor med hunden på ca 3km vardera blev det nu i veckan. Kroppen gillar det. Känns bra! :)

Anmäl
2016-02-13 10:53 #6 av: Martin

Förkylningen över och då kom snön igen, men vi får väl se om det inte blir en runda i helgen. Återkommer :)

mvh Martin

Anmäl
2016-02-14 14:21 #7 av: Fialialej

Nu är jag förkyld + att marken är hal = jag utmanar icke ödet utan tar en liten paus i väntan på bättre väder. :)

Anmäl
2016-03-12 11:12 #8 av: Martin

Blev lite fartlek på löpband igår, totalt 3 km sen tog syret slut i gymmet :)

mvh Martin

Anmäl
2016-03-22 00:47 #9 av: Fialialej

Ca tre kilometer "intervallträning" i strålande sol tillsammans med hunden i morse. Vi vävde in lite höger/vänster/stanna/fram-kommandoträning i det så vi var ute ca 1,5 timme. Skönt!

Anmäl
2016-04-22 19:20 #10 av: IngaTrnqvist

3 km idag, gick uruselt då jag dels inte sprungit sedan i december (en gång i januari) och dels för att det var i skogen och min allergimedicin mot pollen inte hjälper..

Anmäl
2016-04-23 17:32 #11 av: lunaticIam

Jag hoppar in jag också!
Jag har precis kommit igång igen efter vintern vilket känns skönt!
Passen hittills har varit på 4,5 km (för att känna på konditionen) , ett på 5,5 km och så i förrgår på 8,2 km. Alla ute i skogen såklart! Att komma upp i 8,2 kändes galet bra och vittnar om att vägen till milen kanske inte är omöjlig trots allt :D
Blir ett pass ikväll igen. Den här gången tänkte jag springa i snabbare tempo för att variera lite :)

Anmäl
2016-04-25 20:49 #12 av: Martin

Kul att läsa om allas framsteg! Själv ligger jag långt efter årsschemat men gott om tid att ta igen det om jag bara kommer igång. Siktar på att få ihop drygt en mil i veckan i alla fall.

mvh Martin

Anmäl
2016-05-22 21:51 #13 av: Martin

Dålig uppdatering, men veckan som gått:

Måndags: 5 km

Torsdag: 3 km (löpband)

Lördag: 7 km

Veckans total: 15 km

mvh Martin

Anmäl
2017-01-08 09:15 #14 av: Martin

6,5 km löpning i lätt snöfall och snötäckt mark, lite halvhalt på sina ställen med frost/is under snön. Ett par minusgrader, och riktigt skönt (igår).

mvh Martin

Anmäl
2017-06-17 23:25 #15 av: Martin

Milen i förmiddags. Riktigt skönt.

mvh Martin

Anmäl
2017-06-18 09:13 #16 av: tlover

2,7 km i kuperad terräng (se bild i i tråden "hur ser er löprunda ut"). Ingen egentlig stig så mest mossa som underlag, första tredjedelen var neråt (ibland så brant att jag var tvungen att gå väldigt försiktigt), andra tredjedelen var det både upp och ner i ca 1 meters backar och tredje tredjedelen var det uppåt efter en grusväg.

Första gången jag kört den rundan och vädret var blandad sol och moln men det blåste inte nog (mycket mygg om man blev långsam).

Jag åt inget speciellt efter utan det var middagsdags efter

Anmäl
2017-07-16 16:32 #17 av: Martin

10 km i mestadels mer eller mindre ösregn. Den stunden det inte ösregnade var det riktigt blött duggregn.

Otroligt skönt.... i alla fall efteråt :)

mvh Martin

Anmäl
2017-08-08 15:04 #18 av: Zadie

Igår sprang jag 15,5 km (2 varv runt sjön), sprang väldigt lugnt och sakta. Grusväg/stig, lite asfalt. Fin runda!

Anmäl
2017-08-09 16:32 #19 av: Martin

Härligt! Varit på SPA ett par dagar, innan lunch igår när det var ungefär som varmast klämde jag in en 5 km-tur längs kusten, otroligt inspirerande att springa med havsutsikt.

mvh Martin

Anmäl
2017-08-09 19:59 #20 av: Zadie

Bra jobbat, ja havet är underbart att springa vid :) Ger en sorts frihetskänsla tycker jag!

Idag blev det en 9,7 km runda på medtadels asfalt, och en liten bit genom ett vackert naturreservat längs en å. Lite sega ben, men skönt att komma ut i alla fall.

Anmäl
2017-08-13 22:04 #21 av: Martin

7,92 km idag, väldigt lugnt tempo. Hade 5-åringen cyklandes med mig. Det gjorde att det å andra sidan gick i intervaller, snabbaste km på strax över 6 min och långsammaste på närmre 10 (när vi körde mycket start/stopp med hennes cykel). 

mvh Martin

Anmäl
2017-08-14 11:16 #22 av: Zadie

#21 Bra lösning om man har barn och vill ut och springa :)

Igår sprang jag långpass runt sjön, 15 km blev det, långsam totaltid på närmare 2 timmar, då ena halvan består av förjäkla jobbig terräng som jag på vissa ställen blev tvungen att gå uppför pga mjölksyra. Himla go känsla efteråt hur som helst! Under tiden oxå för den delen :) Idag blir det vila från löpningen.

Anmäl
2017-08-14 11:42 #23 av: Martin

Skall man få den tid man vill ha till träning och allt annat gäller det ibland att slå samman flera aktiviteter. Är väl dessutom bara bra att kombinera nytta med nöje. Olika löpturer och henne cyklande med mig så blir det bra träning för henne, dels lite miljöträning med olika miljöer och dels så kan man utnyttja att hon skall lära sig olika moment till t.ex. stanna och starta så blir det lite naturliga intervaller.

mvh Martin

Anmäl
2017-08-29 14:50 #24 av: Martin

Söndags: 5 km löpning centralt i Malmö

Idag: 11.26 km löpning. Startade i en av parkerna, sprang genom ett par andra parker och sedan ner och längs havet för att avsluta genom två parker tillbaka. Skönt med ganska lugnt tempo, strax under 6 min/km på milen och sedan lite nerjogg sista 2 med knappt 7 min / km.

mvh Martin

Anmäl
2017-09-03 22:29 #25 av: Zadie

Svårt just nu att hitta motivation och ork p.g.a. depression/ångest, men idag tvingade jag ut mig själv på en 5km runda i 05:50 min/km-tempo, skitjobbigt för min kondition/ork är mycket sämre just nu än vad den brukar vara. Sprang milen i skogen härom dagen och fick gå x flera tills pulsen gått ner något, inte roligt men hade liksom inget val.

Anmäl
2017-09-04 18:38 #26 av: Martin

#25 Det viktiga är att man tar det i den takt man klarar för tillfället. Ta det nätt, så du inte bränner ut dig. Sköt om dig!

mvh Martin

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.