Annons:
Etikettutrustning
Läst 1372 ggr
Horseshorses
2/4/17, 4:38 PM

Nikes skostorlekar

Hej!
Undrar bara om Nikes damlöparskor är små/normala/stora i storlekarna jämfört med andra skor?

Annons:
Martin
2/4/17, 4:58 PM
#1

Jag har inte haft Nikes damskor, men haft några andra Nike. Jag tror det är svårt att säga generellt för märket Nike som sådant, utan jag tror att det har lite med modeller att göra också. Och det har säkert lite med fotens utseende att göra också, om den är bred/smal osv. 

Just skor är en sak som jag tycker är svårt att gå på tidigare erfarenheter, utan som jag alltid provar fysiskt i butik innan köp. Sedan kan det mycket väl hända att jag handlar online om det är stora prisskillnader.

mvh Martin

[PeterTM]
2/4/17, 5:11 PM
#2

Jag har använt Nike i många år, men jag har ju gått på proteser i 20 års tid nu. Dock är ju protesfotens kosmetik tillverkad för att matcha en "normalfot". Nikeskorna har varit de enda skor jag bara kunnat snöra på och gå i direkt utan att justera.

Jag har en kravkombination på mina skor som är mycket svår att möta, skorna måste vara maximalt mjuka och maximalt lätta. I vanliga fall är lätta skor alltid hårda och mjuka skor alltid tunga. Personalen på Löplabbet har kämpat många gånger för att möta mina krav, men Nike har oftast haft någon modell funkat. 

Jag upplever att Puma är de smalaste skorna och att Asics är de bredaste. Jag kan inte använda dem.

Carrosh
4/8/17, 3:18 PM
#3

Jag tycker de verkar smalare i foten, även om längden är densamma som samma storlek av annat märke. Så det verkar vara att de är smalare i foten, iaf på dammodellerna. Har inte provat herrmodellerna, men kan tänka mig att de är något bredare.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Michaela-N
4/23/17, 7:09 PM
#4

Jag har Nike Free run och dom är absolut mindre i storlekarna. Tror jag har strl 40,5 i dom men brukar ha 39.

Upp till toppen
Annons: