Annons:
Etikettutrustning
Läst 939 ggr
tlover
6/21/17, 7:18 PM

Bästa löpnings ryggan?

Min man är på jakt efter en löparrygga för att bland annat kunna ha extrakläder i.

Vad har ni för löpnings ryggor? Vad ska man tänka på med löpnings ryggsäckar? 

Vi är väl inte så jätterika men vi sätter värde på kvalité också så vi kan tänka oss att spara ihop iallafall till en "halvdyr" ryggsäck

l'm back

Annons:
Zadie
6/23/17, 11:12 PM
#1

Jag är oxå nyfiken! :)

Martin
6/24/17, 11:40 AM
#2

Har ingen bra att rekommendera då jag nästan aldrig använt.

Men de få gånger jag sprungit med ryggsäck så har jag dragit några slutsatser:

Viktigt att kunna få de stabil och fast, gärna nära kroppen. Den skall ju helst inte skutta omkring på ryggen och kanske skapa obalans i löprytmen, utan sitta där den sitter.

Det beror väl också på lite vad för typ av löpning. Är det ultralöpning och t.ex. fjällöpning behövs en större än om det är "pendellöpning" till och från jobb t.ex. 

Addnature har jag handlat mycket på, de brukar ha bra kvalitet på sina grejor och har mycket löparryggsäckar i olika former.

Löplabbet har "såklart" också några i sitt sortiment.

En del av dem har integrerade vätskesystem om man tycker att det är något man behöver, då kan det vara en parameter att ta med i beräkningen.

mvh Martin

Zadie
7/5/17, 12:06 PM
#3

Jag har precis köpt en salomon agile 12L som är för medellånga till långa löpturer. Vätskesystem är inbygt, 2 liter. Ville ha en lagom stor med plats för både vätska, något extraplagg och saker till hunden eller lite färdkost m.m. Recension kommer senare när jag provat den! Såg även en salomon 20liter men tyckte att den såg lite för stor ut och den var nog mer för vandringar och medellånga/korta löpturer.

Zadie
8/14/17, 11:22 AM
#4

Nu har jag hunnit prova väskan några pass, och tycker att den är jättebra. Smidigt med inbygt vätskesystem, och lagoms med plats för t.ex. en handduk, några lättare plagg, nån fika eller saker till hunden. Den sitter bra och är lätt och smidig. Man får även plats med mobilen så man slipper ha den runt armen. Är nöjd med köpet!

Tyst
8/15/17, 11:20 AM
#5

Jag har en Osprey Talon 11, tycker den är väldigt skön och har många bra fickor och grejer som är lätta att komma åt medans man springer. Man kan köpa vätskesystem till. Väldigt lätt. Man får plats med förvånansvärt mycket i den om man packar smart. Jag har som mest haft skor, byxor, tröja, solkräm, diverse mat, vatten, handduk, första hjälpen, plånbok och mobil med mig på en löprunda. Då kände jag att jag ändå kunde fått ner lite till i den, och den kändes inte heller obekväm med vikten eller att det kändes knöligt mot ryggen.

Martin
8/17/17, 9:38 AM
#6

Tack för bra tips, får kanske kika på det tills nästa år när jag kommer att springa lite längre sträckor om planen håller.

mvh Martin

Annons:
Upp till toppen
Annons: