Annons:
Etikettoff-road-off-topic
Läst 533 ggr
Evelina!
10/6/14, 3:16 PM

Presentationstråden

Här kan vi som medlemmar på sajten presentera oss själva, vår relation till löpning, våra mål och ja, vad som faller en in att skriva.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
tlover
10/9/14, 6:09 PM
#1

Jag har sprungit eller joggat i ungefär 10 år eller så men de senaste 5 åren har löpningen varit väldigt sporadisk pga ledvärk och de senaste månaderna har jag haft foglossning som gjort att jag på min höjd kan vagga fram i långsam takt så jag kommer inte komma tillbaka till löpningen förrens efter barnet är fött och jag inte har foglossning längre. Men framtiden ser ändå ljus ut eftersom jag pga en koständring knappt har ont i lederna längre så jag kan nog börja springa/jogga sen.

För mig är det inte viktigt att springa snabbt eller långt, jag gör det inte för att gå ner i vikt eller knappt ens för att ha bra kondis, jag gör det för att det är kul och det är nått jag nu saknar.

Jag har aldrig varit snabb heller men eftersom jag inte springer för att springa snabbt så gör det inget för mig även om det är roligt då man märker att man kan springa snabbare utan större ansträngning.

Det ironiska är att när jag växte upp så var träning något hemskt som man inte gav sig in i frivilligt och nu saknar man det.

l'm back

Evelina!
10/9/14, 6:26 PM
#2

#1 Vad roligt med en till som inte är någon elitlöpare! Själv är jag en glad motionär som hade rätt bra kondis och tid fram tills för ca 1,5 år sedan då jag blev sjuk, fick medicin och av den massa biverkningar, bl a hungerkänslor (= ledde till stor viktuppgång) och trötthet (= orkade inte ut i spåret längre). Nu börjar jag om på minus noll, med övervikt och därtill en ordentlig ledvärk (knän) samt en kondition som inte är vad den borde för en 25-åring.

Mitt mål är att greja Tjejmilen 2015 på under timmen, det är något jag borde kunna klara, särskilt om jag börjar nu. Just nu springer jag kanske bara ett par tre kilometer i veckan, men jag går desto mer, ca 10 kilometer per dag. Funkar än så länge toppenbra, och jag har förhoppningen att arbetet med denna sajt ytterligare kommer inspirera mig att fortsätta mot mitt mål.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Farwuq
10/10/14, 8:02 AM
#3

Jag önskar att jag kunde springa. Jag får vara glad att jag överhuvudtaget kan gå luffsandes.

😕

Jag sprang när jag var yngre, men det är flydda tider.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

tlover
10/10/14, 8:21 AM
#4

#3 Ska vi skaffa ett lufsschema tillsammans 😉fast du far nog om mig för jag kan bara vagga fram jag.

l'm back

Farwuq
10/10/14, 8:28 AM
#5

😃

Ett lufsschema, det vore något.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Evelina!
10/12/14, 3:25 PM
#6

Ska vi inte starta en lufsartråd? Där vi kan skriva om våra lufsningsäventyr (jag tillhör också den skaran för tillfället), särskilt nu som säsongen går mot sitt slut. Vi skulle kunna ha som mål att springa/jogga ett visst lopp typ nästa sommar eller senare, vad säger ni om det? Vårruset, hur vore det?

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
tlover
10/12/14, 3:28 PM
#7

#6 OT finns det säsonger för att springa? 😉

l'm back

Evelina!
10/12/14, 3:38 PM
#8

#7 Haha, ja, det är ju flest lopp under vår, sommar och höst, men finns ju för all del både vinterlopp och vintermara för den som känner sig manad (jag har för mig att man på vintermaran brukar bjudas på saltgurka vid vätskestationerna, kanske vore något att sikta mot (saltgurkan alltså! 😉😃)?).

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Papaya
10/13/14, 9:08 PM
#9

Skönt med en sajt tillägnad löpning, äntligen!

Jag har inte sprungit så länge faktiskt, började vid årsskiftet att löpa regelbundet, då 4ggr/vecka. Det som var mest motiverande var såklart hur fort konditionen blev bättre och hur underbart det var att kunna springa snabbare och längre! Lagom till att sommaren kom var jag uppe i nästan 40km/vecka men trappade ner och sprang mer sporadiskt pga värmebölja och jobb. Nu har jag tyvärr varit sjuk i flera veckor och dras dessutom med ett brutet revben, så det har varit väldigt lugnt på löpfronten det senaste. Längtar till när jag kommer igång igen! Älskar att springa i mörker och lagom kyla, så hösten passar mig perfekt!

Målet är nog att göra Göteborgsvarvet för första gången nästa år, men innan dess hoppas jag på iaf ett par kortare lopp. :)

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Evelina!
10/13/14, 9:11 PM
#10

#9 Oj, stackare! Du får helt enkelt hänga extra mycket här på forumet nu när du är konvalescent så länge 😉 Härlig löparhistoria du delat med dig av, inspirerande ord!

Göteborgsvarvet är för övrigt en dröm för mig att springa, men det blir nog först 2016 isåfall, kommer ej att hinna komma upp i tillräcklig kondis till 2015.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Janne64
10/14/14, 9:04 AM
#11

Kul med löparsajt. Själv har jag väl sprungit i ca 12 år och växlat över mer på triathlon men bara på motionsnivå. Har bla 10 halvmaror i bagaget och några minitri tävlingar. Är ordförande i lokala löp/triathlon klubben.

Upp till toppen
Annons: