Annons:
Etikettskador-och-återhämtning
Läst 563 ggr
Evelina!
10/8/14, 7:21 PM

Äta efter träning?

Ja, när man sprungit eller för all del joggat eller gått ett lopp brukar man ju få en banan och/eller kexchoklad att äta, men jag undrar vad ni brukar äta eller dricka efter ett springpass?

Behöver inspiration!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
Leffe
10/9/14, 9:12 PM
#1

På den tiden jag tränade så blev det en kexchoklad efteråt

tlover
10/9/14, 10:10 PM
#2

Jag är så tråkig att jag planerar in träningen så att jag ska äta mellanmål el lunch/middag/kvällsmat efteråt (delvis för min mage tycker inte om att träna "direkt" efter maten så jag väntar så länge som möjligt).

Skulle det inte gå tar jag en tesked jordnötssmör och lite torkad frukt, jag hinner ändå återhämta mig så jag behöver inte vara så superdupernoga.

l'm back

FannyLundgren
10/30/14, 4:12 PM
#3

Beror lite på vad jag tränar … men gillar inte att träna efter att man ätit.

Har jag styrketränat också blir det att man trycker ned ett äpple, dusch och sedan äter något mer. Mest för att jag vet att jag blir så sjukt hungrig och kan trycka i mig nästa hur mkt som helst om det inte var för det äpplet. 

Om jag bara löptränat brukar jag också gå ut på promenad med hunden och då blir man färdig runt lunchtid så då blir det lunch direkt efter.

Ellociraptor
11/1/14, 5:58 PM
#4

Försöker ta mig en banan och ett glas mjölk efter att ha sprungit, det är det bästa. :D

Upp till toppen
Annons: