Annons:
Etikettutrustning
Läst 550 ggr
Evelina!
10/9/14, 10:40 AM

"Löparskorna lever längre än du tror"

Skobranchen förespråkar byte av löparskor efter ca var hundrade mil, i artikeln nedan talar man om att samma par löparskor ofta håller dubbelt så lång tid. Hur ofta byter ni skor? Har ni parallella skor att variera mellan?

http://www.testfakta.se/guider-och-artiklar/sport-och-fritid/l%C3%B6parskorna-lever-l%C3%A4ngre-%C3%A4n-du-tror

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
tlover
10/9/14, 5:01 PM
#1

Bra att veta 👍

Själv använder jag löpskor alldeles för länge enligt butikerna m.m. men jag har de senaste 5 åren el så haft såna problem med leder osv att jag mest försökt att "börja springa" så det blir inte många mil per år.

Men då vågar man börja springa efter graviditeten i samma löpskor som innan i alla fall, jag tror man vill lägga pengarna på annat då.

l'm back

FannyLundgren
10/30/14, 4:08 PM
#2

Jag måste byta skor praktiskt taget varje år, så har det varit de två senaste gångerna. Men då har tyget börjat lossna och jag har ofta försökt sy lite i dem för att kunna ha dem längre. 

Brukar använda ett par konstant tills jag slitit sönder dem.

MagArne
10/30/14, 4:16 PM
#3

Varje år för min del.
Men det beror inte på att jag har slitit ut dem utan att förra årets joggingsko som blivit årets vardagssko har slitits ut och behöver bytas.

Upp till toppen
Annons: