Annons:
Etikettkost-och-matvanor
Läst 624 ggr
Evelina!
10/13/14, 4:21 PM

Följer du någon särskild diet?

Går ni på någon särskild diet? Utesluter ni vissa livsmedel och/eller ger mer plats åt andra? Ser dieten annorlunda ut beroende på hur ni tränar alt. äter ni på ett annat vis t.ex. inför ett lopp?

Själv har jag gått från att äta godis varenda dag till en gång i veckan, jag kör även enligt 5:2 där 2-dagarnas måltider ersätts med Modifast pulverdrinkar. Har även försökt utesluta "onyttiga" (dvs. innehållande många, onödiga kcal) drycker så som mjölk och juice, och det har väl gått sådär, men klart minskat.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
IngaTrnqvist
10/13/14, 6:01 PM
#1

Diet och diet vet jag inte, men jag äter vegankost.

tlover
10/14/14, 8:43 AM
#2

Jag äter ju specialkost (ovo-vegetarisk kost, glutenfri, mjölkfri, nötfri, morotsfri, äppel/päronfri, stenfruktfri) men det är inte pga vikten el träningen utan pga livsval och matallergier/intolleranser.

l'm back

Michaela-N
10/16/14, 4:40 PM
#3

Har ingen speciell kost. Jag äter det jag känner för. Brukar dock försöka hålla mig till lördagar med sötsaker :)

FannyLundgren
10/30/14, 3:57 PM
#4

Försökte bli "nyttigare" typ, grovt bröd, undvika pizza och liknande mat. Först undvek jag det för att gå ner i vikt men nu undviker jag det för att kroppen rent ut sagt säger emot och känner att det är mkt jobbigare att springa nästa dag om jag ätit något sånt.

Upp till toppen
Annons: