Annons:
Etikettutrustning
Läst 1105 ggr
Evelina!
10/14/14, 1:49 PM

Lungplus?

Någon mer erfarenhet av detta hjälpmedel? Jag får själv ordentlig torrhosta efter att ha sprungit i kyla och nu när det börjar bli kallt ute och vintern är i antågande funderar jag på om det kan vara en bra investering. Min fråga är alltså: hur funkar den? Vilken storlek/modell ska man ta? Lindras symtomen verkligen? Tacksam för svar!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
tlover
10/14/14, 6:38 PM
#1

Jag har en lungplus sport (det finns ju en lungplus för promenader om man har astma tex) som jag använder då det blir minusgrader och jag tycker det funkar jättebra. Med den har jag klarat av 27 minus helt utan problem.

Lungplus finns bara i en storlek (om inte det ändrats på senare tid) och ska man träna i den är nog lungplus sport bäst.

Det negativa är väl att den blir full av kondens så man får skaka/blåsa ur den med jämna mellanrum eller tåla att kondens/slem rinner ner över jackan (jag gör oftast det senare). Utseendet är väl inte så kul då man har en vit "plastnäbb" i munnen då man springer.

Det finns ju andra masker också tex airtrim (den då man ser ut som darth vader) men dom har jag inte testat. Vad jag förstår måste man däremot byta filter med dom och dom är dyrare i inköp (så i längden blir dom mycket dyrare än lungplus).

l'm back

Upp till toppen
Annons: