Annons:
Etikettövrigt-löpningsrelaterat
Läst 1128 ggr
Evelina!
10/15/14, 7:48 PM

Vad eller vem inspirerar dig?

Tanken när jag skapade detta forum var och är att det skulle bli en plats att hämta inspiration till löpningen ifrån och nu frågar jag er vad det är som inspirerar just er till att springa och framförallt att fortsätta springa trots skador, dåliga tider eller vad det nu än må vara. Vad är det som får er att hålla modet uppe även när det är motigt? Om jag ska välja en enskild motivationskälla blir det i särklass Martina Haag och hennes bok Heja heja! Läser några rader varenda gång inspirationen är borta och motivationen tryter. Hon skriver om löpningen från ett träffsäkert gröngölingsperspektiv som är både intressant och spännande. I övrigt kan jag även muntra upp mig med nya löpargrejer, kläder och gadgets, ett nummer av Runner's World eller att appen säger att tiden förbättrats på gamla rundan sen sist.. Vad är era främsta inspirations- och motivationskällor?

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
Evelina!
10/15/14, 7:52 PM
#1

Att surfa runt på olika lopps hemsidor är också en inspiration!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Lazzie_
10/15/14, 10:27 PM
#2

Oj, svår fråga. Jag har en ganska sportig släkt (orienterare och skidåkare) så att träna har alltid kommit naturligt, det är liksom något man bara gör oavsett. Fast just löpning började jag träna lite mer "planerat" för några år sedan när jag blev senior och fick längre banor på orientering. Så att träna för att orka tävla är väl huvudmotivationen skulle jag nog säga. Springer lite terränglopp också. Har ett par som jag sprungit flera år och kan jämföra tider på vilket är roligt! Det ger ju motivation för att träna hårdare och slå sina tidigare tider också.

Att kolla ikring på internet och läsa om hur andra tränar och kanske hitta något pass eller upplägg att testa kan också vara motiverande när jag har lite idétorka. GPS-klockan är också något som gjort det roligare att springa, ibland kan jag ge mig ut på rundor bara för att se hur långa de är, haha. Sedan gillar jag att knata ikring och bara se mig omkring också, så ibland kan det räcka som motivation 🙂

liiwiish
11/16/14, 10:17 AM
#3

Jag springer för att jag älskar det, så min inspiration är jag själv. Jag blir lugn och glad av det och mår mycket bättre efter en joggingtur. Vill jag inte, gör jag det inte, vill jag springa, gör jag det. 😉

24 weeks

170 days

4094 hours

245654 minutes

14739279 seconds Hjärta

Michaela-N
11/19/14, 3:46 PM
#4
Ellociraptor
11/23/14, 10:24 PM
#5

Heja, heja! har funkat bra för mig med, har streckläst den två gånger (med typ ett års mellanrum) och båda gångerna ville jag ut och springa direkt efteråt. Men att läsa Runner's World fungerar också väldigt bra, bara känslan av att det finns andra personer där ute som också gillar att springa hjälper (alla mina vänner, inklusive mig själv, är nördar, så det är inte särskilt sportiga människor jag umgås med och därför behöver jag bli påmind om det ibland :P). Sen följer jag ett gäng "fitblrs" dvs fitness-inspirerade tumblrbloggar. De som jag valt har mest fokus på löpning och hälsosamt ätande, så det är en nice blandning av bilder på folk i träningskläder, nyttig mat, och typ inspirerande naturbilder på ställen man önskade man kunde springa på. Ibland inspirerar iofs en dålig dag också. Har haft några dagar de senaste veckorna när jag varit på ett så fruktansvärt dåligt humör att jag bara längtat tills jag får gå ut och springa, eftersom man alltid känner sig bättre efteråt. Men, eh, det är svårt att använda det som inspiration i längden. :P

Ellociraptor
11/23/14, 10:25 PM
#6

(Och enda sedan jag hittade iFokus för ett och ett halvt år sedan har jag väntat på en sån här sida, så jag hoppas den ska vara inspirerande med!! :P)

Annons:
VildaVittra
11/27/14, 1:39 PM
#7

Sarah Reinertsen, kan hon genomföra Ironman med ett protesben, så kan jag lunka fram åtminstone som har alla benen i behåll. http://www.alwaystri.com/

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Túrwen]
12/29/14, 2:05 PM
#8

Utsöndrandet av lyckoendorfinerna är det som jag främst är ute efter. Jag har brist på dem och blir lätt deppig därför gör jag det mest för mig själv och för att må bra. Bra musik inspirerar mig förstås också att ta i mer speed metal är en favorit i just löpspåret.

fridarebecka
12/29/14, 9:05 PM
#9

Att ha ett mål att sikta mot inspirerar och motiverar mig, och även att sitta hemma och leta bra musik till min spring-lista. Ser att boken Heja Heja bara kostar 45 kronor på bokus, måste nog beställa den nästa gång jag beställer studentlitteratur 😃

Upp till toppen
Annons: