Annons:
Etikettträningsupplägg
Läst 1489 ggr
Smilla177
2014-10-18 09:31

Tappat motivation

Hej har tappat motivationen att löpträna det känns inte så roligt har löptränat i många år. Jag har sprungit både marathon och ultra lopp. Men just nu tycker jag inte löpningen är lika roligt som förut. Det känns bara jobbigt att gå ut och springa. Har försökt med allt att springa tillsammans med andra., tränat annat. Ge gärna lite tips som ni tar till när motivationen försvinner!!!!

Annons:
[EmmiieErixon]
2014-10-18 14:16
#1

Följer

zorro2
2014-10-18 17:36
#2

kjenner igjen det der, spesiellt når det er grått og tråkigt väder ute. anmeld deg til nåt lopp som går vid denne årstiden, behöver ikke vara något stort lopp, en 10km eller en halvmara…då har du nåt at se framimot…..skal til stavanger og springe et halvmara der…så jeg har måttet ta meg ut :) men sååååå godt det kjenns når man sen kommer hjem etter en löprunda. 

det her var kanskje ikke mye til hjelp men hoppas at du kommer igang

Smilla177
2014-10-19 08:58
#3

Ja skall försöka ta mig ut i dag på eftermiddagen, skall börja med att inte ha så stora krav på mig själv. Utan försöka hitta ett skönt tempo och att inte ha som mål att inte springa så långt utan mera njuta av att springa. Vi får se om det funkar, jag tittade efter ett lopp och det går faktiskt ett här i Stockholm den 8 nov som är 8 km. Jag känner mig ledsen att jag känner så här för jag har verkligen älskat och springa men jag peppar mig själv i dag och har sagt till min man att knuffa ut mig i dag.

Evelina!
2014-10-19 18:42
#4

#3 Hur har det gått?

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Smilla177
2014-10-19 19:56
#5

Ja jag var ute kändes okey men inte så roligt som jag tyckte förut men det blev 7 km i alla fall. Det känns bra nu efteråt men nu måste jag hålla i det och fortsätta och springa.

Evelina!
2014-10-20 17:36
#6

#5 Bra jobbat! Men jag tänkte bara fråga var och hur du springer? Min erfarenhet är att om man bara mölar på i samma kvarter, i samma tempo och i samma tights dag ut och dag in är det inte konstigt att man blir trött på det. Testa att springa på andra ställen, anmäl dig till ett lopp du aldrig sprungit förut och se ifall du kan hitta någon accessoar eller klädesplagg du kan köpa för att få igång motivationen igen. Jag vet inte om det är något du testat, men om inte så tycker jag att det är värt att prova i alla fall.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
Novelia
2014-10-21 22:32
#7

När jag tröttnar brukar jag jogga som uppvärmning bara och sen träna annat. Kanske simma eller gå till gymmet. När jag började springa i skogen, i terräng istället så hittade jag tillbaka igen. Det blir mycket roligare när man måste lyfta på fötterna för träd, stenar osv.

I have no sympathy for people without empathy

Smilla177
2014-10-23 20:24
#8

Tack för tipsen , jag skall prova det. Jag vill hitta motivationen igen. För jag tycker det är roligt att springa men inte just nu. Är rädd för att inte hitta den igen.

MagArne
2014-10-25 10:31
#9

Hösten är ju bara mörk, blöt och kall och så förkylningsperiod på det. Inte konstigt man tappar suget :-(

Några nya prylar eller kläder att testa brukar ju kunna få fart på träningen.

Upp till toppen
Annons: