Annons:
Etikettövrigt-löpningsrelaterat
Läst 682 ggr
blackfriday
2014-10-20 21:58

Tappat sugen

Fattar inte varför.. Jag har sprungit strikt i flera år nu. 2 långpass varje vecka på 2.5 mil, kombinerat med intervall och backar. Nu senaste månaden har jag ingen lust att springa alls. Det kom helt plötsligt. Bara dog sådär. Riktig ångest när man är medveten om hur mkt man håller på att tappa vecka för vecka.

Tips någon?

Annons:
VildaVittra
2014-10-20 22:02
#1

Börja med något nytt? Som triathlon? Eller låna en draghund, då blir det spännande igen, det kan jag lova. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Novelia
2014-10-20 23:38
#2

Är lite inne på samma spår som vittra. Du kanske behöver lite förnying i ditt springande? Någon att springa med, nya vägar, nya mål. Lägg till cykling, kanske låna grannens hund med på springturen. 

Nya träningskläder? Skippa löpningen ett tag å skaffa simkort kanske =)

Du kan ju alltid gå med i springproffsen på facebook och lära oss andra hur man klarar att springa  2.5 mil…. ;) Hur man tar sig ända dit liksom.

I have no sympathy for people without empathy

tlover
2014-10-21 08:07
#3

Jag gissar också att det är något nytt som behövs.

Men vill du inte ge upp löpningen finns det ändå en hel del man kan göra för att få det att bli nytt.

Tex att springa i skogen, orientering, att göra en hinderbana av det du träffar på (man behöver inte vara i skogen för det kolla bara på le parkour), korta men väldigt intensiva pass, backträning, springa i trappor, springa med nån annan, springlekar etc

l'm back

Upp till toppen
Annons: