Annons:
Etikettträningsupplägg
Läst 1122 ggr
Evelina!
10/21/14, 7:27 PM

Var springer ni?

Ja, skulle vara intressant att veta var ni oftast håller till. Håller du till på grusvägarna i byn? Springer du gatlopp i centrala Stockholm? Ränner du runt i villakvarteret där du bor eller tar du bilen till elljusspåret på andra sidan stan för bästa feelingen? Kombinerar du? Eller springer du någon helt annanstans? Berätta!

Själv har jag under tiden jag bodde i lägenhet mest sprungit i kvarteret där jag bodde + sprungit i elljusspåret som jag kunde promenera till. Nu när jag bor i hus på landet blir det antingen längs med landsvägen (livsfarligt nu när det börjar bli mörkt) eller före/efter jobbet i elljusspåret dit jag får åka bil.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
Tjeja
10/21/14, 7:50 PM
#1

Jag springer mest och helst rätt ut i skogen på småstigar. Skön luft, trevligt ljus och natur. :) I like! Skönt också med mjukt mossigt eller barrigt underlag oftast. :)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Lazzie_
10/22/14, 12:23 PM
#2

Oftast startar jag hemifrån. Har lite olika rundor och de flesta är en en blandning av grusväg, skogsstigar, motionsspår och i vissa fall obanat (+transportsträckor på asfalt hemifrån). Några gånger i veckan brukar jag åka bil/cykla till ställen längre bort. Har tex. ett skogsparti med fina stigar och lite mer backar några km hemifrån.

MagArne
10/22/14, 3:57 PM
#3

Oftast så blir det gång och cykelbanor i stadens grönområde precis där jag bor men jag föredrar helt klar grusvägar och större stigar mitt ute i skogen. Där springer jag och tittar och lyssnar på den fina naturen så det blir aldrig några lurar i öronen för min del. Blir även en del MTB-cykling på vandringsleder då det är mer skonsamt för mina bråkande knän och fötter.

#0 Om ni är några stycken i din närhet så kan ni testa större stigar med bra pannlampor. Det är jättekul :-)

Glöm inte reflexerna när ni springer ute i mörkret. Bra slimmade reflexvästar kan man hitta i cykelbutiker då de tycks ha bättre utbud än de vanliga sportbutikerna.

tlover
10/23/14, 10:42 AM
#4

När jag springer så springer jag antingen efter vägen som går förbi huset (mindre väg men man får hålla koll för timmerbilarna kör som tokar). Eller efter rågången i skogen.

Springer jag efter vägen är det reflexväst och pannlampa som gäller på den mörka delen på året och i skogen är det pannlampa om jag skulle springa när det är lite mörkare (men eftersom det finns så mycket att snubbla på springer jag aldrig i helmörker där).

l'm back

FannyLundgren
10/30/14, 4:03 PM
#5

När jag är hemma blir det mkt på landsväg med lite skogsvägar men när jag är i övernattningslägenheten blir det runt ett spår :)

Ellociraptor
11/1/14, 5:58 PM
#6

Springer från min lägenhet till Vinterviken i Stockholm, så det börjar genom lite förortsmiljöer och sedan kommer jag ut på promenadstråk… sedan springer jag upp på åsen igen, vilket alltid är jobbigt.

När jag bodde hos mina föräldrar var det bara tre minuter till idrottsplatsen med fyra olika spår (1.25, 2.5, 5 och 10 km), det är nog det jag saknar mest med att ha flytta hemifrån…

Annons:
trollsländan
11/13/14, 11:46 AM
#7

I skogen i elljusspåret, backigt, sand , och sten. Jobbigt och roligt

Upp till toppen
Annons: