Annons:
Etikettkomma-igång
Läst 698 ggr
em.nord
11/19/14, 7:40 AM

löpning efter förlossningen

Hej. När började ni springa efter en förlossning? Läste att man skulle vänta 6 månader iaf! :( jag vill börja nu liksom. Var en månad sen snart och blev akut snitt så borde kunna småjogga om någon vecka? Tänkte börja med powerwalk nån vecka :) Har 10-15kg att gå ner och har ingen motivation till kosten om jag inte får springa också…

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
VildaVittra
11/19/14, 7:47 AM
#1

Skynda långsamt med viktnedgången när du ammar, för de miljögifter som finns lagrade i din kropp frigörs då. Ville bara nämna det. 🙂

Huruvida du kan jogga bör du ta upp med dina vårdkontakter, vi kan inte se om du läkt klart.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

em.nord
11/19/14, 9:02 AM
#2

#1 ja jag har läst det :) samtidigt som de rekommenderar långa raska promenader o uppförsbacke tillsammans med bra kost vilket automatiskt kommer leda till viktnedgång… Men att gå ner en massa fort första halvåret är inte bra nej, och inte så stor risk med julen på ingång ;) Men mår så bra av att springa! Men kan väl vänta o nöja mig med promenader antar jag… :P

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

tlover
11/22/14, 8:45 AM
#3

Vad jag förstår är det mycket "det beror på" blandannat är det olika återhämtningstid om man föder vaginalt el med snitt och beroende på hur långt in i graviditeten man sprang.

Därför ska man alltid fråga vårdpersonal. Jag hoppas däremot själv att man kan börja springa ganska snart då jag inte kunnat springa under nästan hela graviditeten och jag saknar det.

l'm back

em.nord
11/22/14, 10:07 AM
#4

#3 samma här saknar det så! Får väl boka efterkoll… Gick ju till v41 o krystade till 7cm öppen o sen snitt så har en del som ska läka

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Upp till toppen
Annons: