Annons:
Etikettutrustning
Läst 844 ggr
Perly
2014-11-27 13:18

Långa tights?

Har aldrig uppfattat mig själv som särskilt smal för min längd men när det kommer till att hitta tights är jag åt skogen för långsmal för de tights jag kollat på.

Har för stunden ett par tights från Craft som är de längsta i förhållande till storlek jag hittat hittills, stl S, ska vara 81cm men är endast kring 78… funkar på sommarhalvåret men idag var dem inget höjdare, alldeles för tunna och korta vilket resulterade i kalla kliande vrister. 🥶😕

Skulle behöva hitta ett par fodrade tights med innerbenslängd 84-86cm åtminstone i stl XS/S, någon som har några tips?

Letade förra året men de jag hittade slutade på halva smalbenet, då känns det inte som att fodringen är till mycket hjälp. Fick köra på mjukisbyxor då men anser det vara åt skogen för klumpigt att gå samt löpa i så hoppas på större tur med byxor i år. 🙂

Alltid Oavsett

Annons:
javetinte
2014-11-27 13:24
#1

Jag har aldrig haft några löpar tights, men har faktiskt sett att de är svårt för långsmala att köpa några tights som passar..

Tänker inte tillvärkarna nog långt eller ^^

Perly
2014-11-27 13:33
#2

#1 Får ofta samma problem med jeans så vet inte vilken standard alla tillverkare går efter, Crafts tights i XXL är lagom långa enligt storlekstabellen men kanske lite väl illasittande i övrigt. 🤔 

Kanske borde skriva och fråga varför måste man vara kraftig för att ha långa ben, benen borde ju vara lika långa oavsett vikt.

Alltid Oavsett

VildaVittra
2014-11-27 13:35
#3

Kan du inte ha ett underställ under dina tajts och sedan knästrumpor? Eller sy dit en bit tyg nertill?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

javetinte
2014-11-27 13:42
#4

#2 Förut hade jag problem med jeans, men nu har jag växt så jag ser lite annorlunda ut, så nu funkar hm:s tumstorlekar på mej, men jag är någorlunda lång, men har inte så väldigt långa ben i förhållandet till min kropp.

Perly
2014-11-27 17:58
#5

#3 Hm köper jag ett tightare underställ så skulle det kanske kunna funka, det nuvarande är i största laget så tror det kan knöla sig väldigt mycket.

Alltid Oavsett

Upp till toppen
Annons: