Annons:
Etikettövrigt-löpningsrelaterat
Läst 928 ggr
Jaxination
12/8/14, 12:41 PM

Er längsta distans?

Jag använder mig av runkeeper, och undrar vad er längsta distans är? Jag är en 19 årig  "amatörlöpare" men skulle vilja starta marathon nästa år.

Min är följande enligt RK.

22,40 km på tiden 2 h 26 min med ett tempo på ca 6.31 min/h. Detta gjordes med minst halva turen på asfalt, jobbigt för bena.. ;)

/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

Annons:
Ellociraptor
12/8/14, 12:51 PM
#1

I somras sprang jag 10,41 km. Efter typ sju km trampade jag så inihelvete snett, men eftersom det var mitt första försök på milen fortsatte jag att springa. Kändes helt ok, tills jag var klar och började gå den sista biten hem, då började jag halta. Hade ont i typ tre-fyra veckor efter det, sen blev jag sjuk precis när jag vågade börja springa igen, och tja, det har liksom inte blivit några milsträckor sedan dess. Men jag jobbar mig dit igen och är nöjd med att iaf ha klarat det en gång i år, eftersom det var ett av mina mål.

Lazzie_
12/9/14, 1:39 PM
#2

Det längsta jag sprungit enligt min GPS-klocka är 21,25 km. Detta sprangs under ett 21 km terränglopp i fjällen på 2h och 21min. I och för sig sprang jag inte hela tiden, utan gick i några av de brantare backarna, så det kanske inte räknas 😛

I så fall är nog 16,97 km det längsta jag sprungit nonstop (fråntaget stopp vid vägövergångar). Detta var en tvärplatt träningsrunda i somras som gjordes mestadels på grusväg. 1h 41min tog den turen.

LaSadie
12/12/14, 5:44 PM
#3

Jag har sprungit 21 km som längst, GBG varvet. Har gjort det fem gånger nu och ska springa lidingöloppet nästa år är tanken :) Jag tror inte jag kommer springa maraton, själv tanken känns bara jobbigt men kanske tänkar annorlunda om jag springer Lidingöloppet.

Fadern
12/19/14, 10:49 AM
#4

Jag har sprungit hela Stockholm Marathon banan på 42 km ensam två gånger

[Túrwen]
12/29/14, 2:02 PM
#5

21 km här med, tänkte överraska en pappa igenom att springa Göteborgsvarvet d med honom nu i år men har får väldigt lätt behinneinflammation så måste vara väldigt försiktig. Springer 15 km ett par dagar i veckan så tänker nog hålla mig däromkring eftersom att jag endast är en hobbylöpare. 

Är en ganska kort tjej med korta ben så tycker ändå att jag gör bra ifrån mig som ens orkar springa så långt.

Upp till toppen
Annons: