Annons:
Etikettutrustning
Läst 842 ggr
The-a
2015-01-01 20:50

Vad ska man köpa? Värk i hälen?

Hej, 

Mina gamla löparskor tar snart sina sista steg, med andra ord, de börjar gå sönder. 

Men jag blir helt förvirrad av alla dessa olika löparskor som är bra för olika saker. Så jag tänkte om någon här kanske vet vad man behöver.

Jag springer ungefär två gånger i veckan och det blir oftast på ett elljusspår i skogen, men det kan även bli en tur på asfaltsväg också. Är det någon härlig person som kanske vet något märke eller någon modell på löparsko som passar bra till grus/asfaltsväg, springer som sagt oftast i ett elljusspår så det är viktigast att skon är härlig att springa med på grusvägs yta. 

Tips? 🙂

Och när jag ändå är igång och skriver så kan jag ju fråga om min värk i hälen. Det kommer efter ett tag när jag springer och det gör för jädra ont! Ibland kan det sträcka sig upp mot vaden också, oftast går det att springa bort det, men jag måste alltid genomlida det.

tacksam för svar, gott nytt år!

Annons:
VildaVittra
2015-01-01 20:55
#1

Du har inte råkat fått en hälsporre?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Molekylflickan
2015-01-01 21:04
#2

Jag brukar också få värk i hälen… om jag inte tränat så mycket ett tag och sedan drar igång eller något. Ibland bara under rtäning och ibland håller det i sig i några dagar.

Vet ingenting om sånt här, dock så. Slapp det när jag skaffade bättre skor med mer stöd för min häl.

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

The-a
2015-01-08 09:37
#3

Okej, vad innebär hälsporre?

Aha, då ska jag titta efter en sådan sko!

VildaVittra
2015-01-08 09:41
#4

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Janne64
2015-01-26 23:32
#5

Gå till en sportaffär med inriktning på löpning så får du hjälp att hitta rätt sko. 

Det går inte att säga vilken sko som är bäst till vad eftersom det bör provas ut med dig som referens. Ofta har dom löpband i affären så man kan kolla hur din fotisättning blir med olika skor.

Upp till toppen
Annons: