Annons:
Etikettträningsupplägg
Läst 947 ggr
Evelina!
1/6/15, 5:44 PM

Springa längs med landsvägen - tips önskas

Har tidigare kunnat springa mitt i stan, men sedan jag flyttade till landet har jag bara landsvägen här utanför att springa på och det är såååå tråkigt. Det går liksom inte att få till en vettig runda utan det är fram och tillbaka som gäller. Hur gör ni andra som bara har denna springmöjlighet utanför husknuten? Tar bilen och åker iväg till en spårcentral? Springer inte alls? Hur gör ni?

Tacksam för svar!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
tlover
1/8/15, 10:30 AM
#1

Jag springer efter landsvägen el i skogen (inte efter stigar men efter rågången) och jag tycker snarare att det är så mycket roligare än att springa i stan.

Reflexer, pannlampa och bjällror på skorna är däremot ett måste (bjällrorna eftersom jag bor i område med björn). Sen så har jag inte MP3 eftersom timmerbilarna kör som tokar så jag vill höra dom långt innan om inte jag springer i diket, min man däremot springer med MP3. Så jag springer till fågelsång istället.

I skogen får man en annan springstil men det är fortfarande bra träning.

l'm back

[Wraith]
1/10/15, 9:59 PM
#2

Tar bilen till lämpligt område.  Springer bara efter skogsstigar.

Evelina!
1/12/15, 12:09 PM
#3

Ja, får nog bli att jag fortsätter springa efter landsvägen, har inte hittat något bra ställe att åka bil till för att springa heller.. :/

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

tlover
1/12/15, 12:10 PM
#4

#3 Min man brukar springa i diket förretsten, det är kanske ett alternativ för bättre säkerhet (han gör det för knäna däremot).

l'm back

Upp till toppen
Annons: