Annons:
Etikettutrustning
Läst 887 ggr
LaSadie
1/23/15, 11:29 AM

Aktivitetsarmband

Har någon mer "årets julklapp" dvs. aktivitetsarmband? Jag fick ett i julklapp och är väldigt nöjd för det mesta. Mitt kommer från Polar och är väldigt basic men rolig att använda. Har två negativa saker dock, den är inte hundra på att registrera när jag står upp och när jag kör cirkelgym eller spinning så registrera den inte detta, men troligen avhjälp om man köper pulsbandet som finns till.

Annons:
[Túrwen]
1/23/15, 12:43 PM
#1

Jag har också ett aktivitetsband från Polar… Den använder jag mest i samband med löpning eller konditionsträning generellt för att se hur mycket mer kan faktiskt kan ta i. Var trots allt ett tag sedan jag nådde maxpulsen :) Det enda negativa enl. mig är att min midja är för smal för själva pulsmätaren (har mellan 65-70 cm) har försökt reglera den men det går inte.  Dessutom när andra brevid mig har pulsklockor med liknande sensorer händer det att mitt löpband plockar upp deras puls istället för min. Överväger att sälja den och köpa en dyrare som håller koll på min sömn också.

LaSadie
1/23/15, 1:21 PM
#2

Menar du Polar flow (tror jag modellen heter)? Det är den jag har och den noterar sömn. Jag har märkt att jag sover jättelite.

[Túrwen]
1/23/15, 6:19 PM
#3

Har sett olika som mäter sömn men har inte riktigt bestämt vilken det blir än. Jag har Polar FT4F just nu :)

LaSadie
1/24/15, 5:22 PM
#4

Ser lättanvänd ut :)

Kom på att min heter Polar Loop ^_^Polar flow är sidan man loggar in på för att se översikten av det som registreras av armbandet.

Jaxination
1/28/15, 9:40 AM
#5

Jag har Fitbit Flex! :)

/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

Upp till toppen
Annons: