Annons:
Etikettkomma-igång
Läst 1206 ggr
algolist
3/15/15, 11:11 AM

tårfyllda ögon

Varje gång jag ska springa blir mina ögon tårfyllda,de rinner tårar.. Det är främst i början… Detta gör det rätt svårt för mig att se, jag behöver egentligen glasögon eller linser men när jag springer är jag utan( glasögonen använder ja aldrig ute typ,och mina linser är slut)… Någon som har tips på vad man kan göra för att söippa "grina"? (ser ju redan tillräckligt dåligt :') ) har en hemskt dålig kondition så jag har ju fullt upp med att röra mig framåt :') Låter la jätte flummigt hela inlägget.. Men tänkte om någon sitter på något tips, idee eller dyl :)

Annons:
Stephanie
3/16/15, 8:59 PM
#1

Har tyvärr inga tips, jag torkar bara bort vartefter 😛 Men så kanske jag är van också eftersom mina ögon rinner något enormt så fort det är kallt/blåsigt ute. Eller när jag skrattar. Eller när jag är arg. Typ jämt med andra ord 😂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[Outlawly]
3/19/15, 2:29 PM
#2

Är det för att du är känslig för vind? Då kan du ha ett par löparglasögon kanske

algolist
3/20/15, 6:24 AM
#3

Annars brukar jag inte vara känslig för vin eller kyla… O de räcker med att ja bara tar några steg… Näsan rinner oxå.. (är inte förkyld!) har sock1 googlat runt och läst något kring rinnande näsa, att de kan orsakats av att man använt nässpray under en förlång tid ( hade en envis förkylning förut då nässprayen var min bästa vän, och använde även en tid efter då jag tyckte det rann….) … O sedan hänger ju Näsa och ögon hänger ihop…;) o vad jag förstått är de "bra att andas genom näsan då man löper(?)- har prövat både genom munnen. Och näsan, munnen kännses naturligt… Men trodde jag skulle dö rätt snabbt.. När jag prövat att andas genom näsan kommee ja dubbelt så långt..bjuder på rinnande snok då. Haha Jag får la lägga till "torkmoment" -får komma på en teknik/taktik att torka tårarna, hålla i hunden koppel och hålla mig på benen ;) Får pröva lite och se om/när grinandet blir bättre/sämre :) O evt fundera över om löpglasögon kan vara något:) Tack:)

MagArne
3/31/15, 11:22 AM
#4

Ta på vanliga glasögonen och testa? Jag springer alltid med mina brillor och det har jag inga större problem med förutom när det regnar. Ibland blir det lite imma men fungerar rätt bra ändå.

Upp till toppen
Annons: