Annons:
Etikettkomma-igång
Läst 543 ggr
Novelia
2015-06-14 14:10

Sämre och sämre

I vintras och våras sprang jag 3-4 gr i veckan allt mellan 3-8 km. Senaste 3 veckorna har någonting hänt. Mina muskler är trötta och jag har blivit otroligt seg. Nu springer jag knappa 3 km och går sen hem. Jag känner mig inte trött när jag är klar med ett pass men jag känner mig extremt seg. Som att kroppen bara vill sitta i soffan. Vad är det för fel? Varför har jag sämre ork nu än vad jag haft tidigare? Hur tar jag mig ur det här?? Jag har alltid sett fram emot att springa och kastar på mig löpardojjerna och tar mig ut innan frukost. Nu finner jag inte motivation nog att ta mig ut förrän eftermiddagen och ibland blir det inte av alls.

I have no sympathy for people without empathy

Annons:
tlover
2015-06-14 14:21
#1

Hur tränar du annars, kan du vara övertränad?

Hur stressad är du just nu, kan du helt enkelt vara slutkörd?

Hur känner du dig annars, Kan du vara sjuk?

l'm back

Novelia
2015-06-14 16:29
#2

Utöver springningen så går jag mycket promenader, varje dag. 3 gr i veckan kör jag funktionell styrketräning i ungefär 20 min efter kondition. Ingenting överengagerat utan några övningar för att hålla igång musklerna. Jag har även ett fysiskt jobb. Jag känner mig inte stressad, däremot är jag väldigt tankspridd just nu. Det känns inte heller som att jag börjar bli sjuk.

I have no sympathy for people without empathy

tlover
2015-06-14 16:43
#3

Eftersom du har ett fysiskt jobb skulle det kunna vara det. Du skulle kunna testa att vila i några dagar och ta nya friska tag.

Tankspriddheten kan däremot betyda dold stress så kanske ska du testa att lägga in meditation eller liknande dagligen.

l'm back

[tick]
2015-06-14 21:16
#4

Äter du tillräckligt? Jag brukar bli väldigt trött och hängig när jag inte äter ordentligt under aktiva perioder. En annan teori, kan det vara pollenallergi? Jag blir seg och trött när pollenhalten är hög.

Upp till toppen
Annons: