Skador och återhämtning

undvika att få håll?

2015-07-08 16:47 #0 av: Amanka

Hur undviker ni att få håll när ni springer?

Anmäl
2015-07-10 08:14 #1 av: MagArne

Jag har märkt att ju mer tränad jag blivit desto mer sällan får jag håll.
Dock får jag sura uppstötningar och halsbränna om jag börjar springa direkt efter maten. Men det är hanterbart och springa hungrig är inte kul det heller då energin tar slut snabbt.

Anmäl
2015-07-16 19:52 #2 av: LLLINN

Har alltid haft lätt att få håll oavsett hur vältränad jag varit, men jag brukar framför allt tänka på att inte äta inom 2-3 timmar innan ett löppass! När jag väl springer och känner att hållet börjar komma brukar jag tvinga mig själv att andas nästan obekvämt djupa och lugna andetag, det brukar hjälpa! Dessutom har jag märkt att jag lättare får håll när jag lyssnar på musik vilket jag tror är för att jag gärna springer med i rytmen så att mitt springtempo kan bli ojämnt.

Anmäl
2015-09-03 18:36 #3 av: Stephanie

Krama något i handen medan du springer också Glad Kan vara en sten, nycklar etc. 

Anmäl
2015-09-10 08:38 #4 av: IngaTrnqvist

Jag brukar vänta en stund efter jag ätit (minst 3 h), samt när jag kommer ut tänka mycket på att försöka hålla ett jämnt tempo och inte växla för mycket, samt hålla koll på andningen (som var svårt för mig i början, men man kommer in i det). 

Anmäl
2015-10-02 20:58 #5 av: [Def]

Var längesedan jag fick håll men jag känner igen det Stephanie skriver att hålla något i handen.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.