Annons:
Etikettskador-och-återhämtning
Läst 983 ggr
Amanka
7/8/15, 4:47 PM

undvika att få håll?

Hur undviker ni att få håll när ni springer?

Livet är en film och du är regissören, så se till att göra den bästa filmen någonsin! Peace

Annons:
MagArne
7/10/15, 8:14 AM
#1

Jag har märkt att ju mer tränad jag blivit desto mer sällan får jag håll.
Dock får jag sura uppstötningar och halsbränna om jag börjar springa direkt efter maten. Men det är hanterbart och springa hungrig är inte kul det heller då energin tar slut snabbt.

LLLINN
7/16/15, 7:52 PM
#2

Har alltid haft lätt att få håll oavsett hur vältränad jag varit, men jag brukar framför allt tänka på att inte äta inom 2-3 timmar innan ett löppass! När jag väl springer och känner att hållet börjar komma brukar jag tvinga mig själv att andas nästan obekvämt djupa och lugna andetag, det brukar hjälpa! Dessutom har jag märkt att jag lättare får håll när jag lyssnar på musik vilket jag tror är för att jag gärna springer med i rytmen så att mitt springtempo kan bli ojämnt.

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Stephanie
9/3/15, 6:36 PM
#3

Krama något i handen medan du springer också 🙂 Kan vara en sten, nycklar etc.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

IngaTrnqvist
9/10/15, 8:38 AM
#4

Jag brukar vänta en stund efter jag ätit (minst 3 h), samt när jag kommer ut tänka mycket på att försöka hålla ett jämnt tempo och inte växla för mycket, samt hålla koll på andningen (som var svårt för mig i början, men man kommer in i det).

[Def]
10/2/15, 8:58 PM
#5

Var längesedan jag fick håll men jag känner igen det Stephanie skriver att hålla något i handen.

Upp till toppen
Annons: