Annons:
Etikettkomma-igång
Läst 748 ggr
redheadgeorgeous
7/8/15, 5:03 PM

Börja springa

Jag har några gånger försökt att komma igång med löpning men aldrig riktigt kommit mer än att springa 1-2 gånger och sedan ge upp. Jag kommer ihåg första gången jag bara gav mig ut och sprang, tog en runda runt en liten sjö nära där jag bor som tar 40 minuter att gå runt, jag sprang runt de på 20 minuter och det trodde jag aldrig. Min man blev otroligt förvånad och imponerad. Sedan sprang jag en kortare bit efter det, sedan var det inget mer med det.

När jag kom hem den gången svettig och andfådd kändes det underbart. Jag älskade känslan men av någon anledningen kände jag mig för lat för att fortsätta. Men nu när sommaren är här vill jag komma igång igen..

Hur började ni med löpning? Hur håller ni motivationen uppe? Hur tar ni er ut även att ni inte riktigt orkar eller har lust?

Hannah

http://bokstavsmama.blogspot.com/

Annons:
Hoseok
7/10/15, 2:24 AM
#1

Jag har bara varit igång i tre veckor nu och jag har samma motivation fortfarande!

Framför allt: Ha ett mål. Ett mål kan t.ex. vara att man ska kunna springa x antal km på en viss tid. Det når man inte genom att pusha sig själv till max från första dagen: Trappa upp! Börja superenkelt, sen kan man självklart pusha sig lite extra om man känner att man har energi.

Gör ett schema för flera veckor framöver där du skriver hur långt du ska springa och en maxtid. Det finns flera bra färdiga scheman på internet. Jag vet inte hur aktiv du är nu annars, men finns nog ett schema som passar dig!

Kallaterrier
10/18/15, 6:36 PM
#2

Jag följer ett träningsprogram, annars funkar det inte för mig. Just nu är det den enklaste programmet i Maria Akrakas bok "Den magiska milen" som jag följer och det fungerar riktigt bra och är varierat med korta intervaller, distanspass, löpskolning, styrketräning och lugnare joggingpass.

Upp till toppen
Annons: