Annons:
Etikettkost-och-matvanor
Läst 1177 ggr
Hannasaidwhat
7/8/15, 8:13 PM

Bli av med godissug!

Har ni några tips på hur man kan bli av med godissug?

Annons:
Ellismakaroner
7/8/15, 8:17 PM
#1

Jag brukar äta mig ordentligt mätt på riktig mat. Sedan tuggumi! För jag brukar känna sötsug när jag egentligen är småhungrig. Och om jag sen fortfarande vill ha nåt mer efteråt tar jag tuggumi (utan socker).😊


Hundtassens
7/8/15, 8:25 PM
#2

när du känner att du bara vill riva i skåpen efter något sött drick så mycket vatten du bara kan så kommer du känna dig mätt och inte ens tänka på sockret längre

Blanksteg
7/8/15, 8:28 PM
#3

Ät mellanmål, handla inte mat när du är hungrig, ät nyttiga snacks istället (t.ex. grönsaker med dipp), drick vatten, undvik snabba kolhydrater och mat & dryck med mycket tillsatt socker.

Läs på innehållsförteckningen, den bör väl avskräcka en något. Räkna ut hur mycket pengar du lägger ut varje månad eller år i genomsnitt på godis.

Sindri
7/8/15, 8:29 PM
#4

Sluta med kolhydrater och ät dig ordentligt mätt på mat. Protein, fett, grönsaker.

kolhydrater.ifokus.se

LLLINN
7/16/15, 7:57 PM
#5

Bestäm dig för några nyttiga ersättare! Så att du redan har förbestämt innan vad du ska äta när du blir sugen, det hjälper även om det kanske inte är just DET du är sugen på. Själv har jag brukar jag ta en kopp te eller några frysta hallon!

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

LeeKnow
8/4/15, 9:48 PM
#6

Drick bubbelvatten :)

Annons:
IngaTrnqvist
9/10/15, 8:43 AM
#7

Finns många nyttigare ersättningar, jag brukar t.ex. slanta ett par morötter och äta i bare, eller lite nötter/frön, en frukt, chiapudding osv. Och som andra säger, att dricka vatten brukar också hjälpa, samt att bestämma sig för att helt enkelt inte köpa godis,  inte ha något hemma.

Upp till toppen
Annons: