Annons:
Etikettmin-träningsdagbok
Läst 7544 ggr
Fialialej
7/30/15, 10:33 PM

Gemensam löparlogg

Tänker att man kan sätta en kråka i den här tråden när man har vart ute och sprungit en sväng. Motiverande för sig själv, och kul för andra att se vad som händer. :)

Skriv gärna hur långt, tid, och i vilken miljö/underlag ni sprang, väder, vind, snask ni stoppade i er innan/efter mm… ;)

"På natten är alla katter svarta"

Annons:
Evelina!
7/31/15, 12:26 PM
#1

Det låter jättebra!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Martin
8/2/15, 11:06 PM
#2

Kul idé, så fort jag kommer på benen efter kräksjukan skall jag lägga in min nästa runda här… :)

mvh Martin

loiiizz
8/10/15, 1:11 PM
#3

Körde 6 kilometers intervaller i solen denna morgon, i cirka 40 minuter. Körde mest för att det var roligt🙂 Smaskade i mig en banan efteråt och lite blåbärskvarg☀️

Martin
2/6/16, 2:32 PM
#4

Här har det inte hänt mycket, har vi alla legat på latsidan eller har vi bara varit lata med att skriva? :)

Löpningen i januari för min del (kör sammanfattning nu istället för enstaka pass) är under all kritik, 13,8 km totalt blev det bara. Mest väderberoende vilket syns på 5 gympass och knappt 6 km på skidor istället. Varit sjuk en vecka också som såklart spelar in, men bot och bättring krävs om vi skall nå minimimålet 520 km i år :)

mvh Martin

Fialialej
2/7/16, 11:47 AM
#5

Jag har precis satt igång nu efter att det blivit bar mark. Två härliga rundor med hunden på ca 3km vardera blev det nu i veckan. Kroppen gillar det. Känns bra! :)

"På natten är alla katter svarta"

Martin
2/13/16, 10:53 AM
#6

Förkylningen över och då kom snön igen, men vi får väl se om det inte blir en runda i helgen. Återkommer :)

mvh Martin

Annons:
Fialialej
2/14/16, 2:21 PM
#7

Nu är jag förkyld + att marken är hal = jag utmanar icke ödet utan tar en liten paus i väntan på bättre väder. :)

"På natten är alla katter svarta"

Martin
3/12/16, 11:12 AM
#8

Blev lite fartlek på löpband igår, totalt 3 km sen tog syret slut i gymmet :)

mvh Martin

Fialialej
3/22/16, 12:47 AM
#9

Ca tre kilometer "intervallträning" i strålande sol tillsammans med hunden i morse. Vi vävde in lite höger/vänster/stanna/fram-kommandoträning i det så vi var ute ca 1,5 timme. Skönt!

"På natten är alla katter svarta"

IngaTrnqvist
4/22/16, 7:20 PM
#10

3 km idag, gick uruselt då jag dels inte sprungit sedan i december (en gång i januari) och dels för att det var i skogen och min allergimedicin mot pollen inte hjälper..

lunaticIam
4/23/16, 5:32 PM
#11

Jag hoppar in jag också!
Jag har precis kommit igång igen efter vintern vilket känns skönt!
Passen hittills har varit på 4,5 km (för att känna på konditionen) , ett på 5,5 km och så i förrgår på 8,2 km. Alla ute i skogen såklart! Att komma upp i 8,2 kändes galet bra och vittnar om att vägen till milen kanske inte är omöjlig trots allt :D
Blir ett pass ikväll igen. Den här gången tänkte jag springa i snabbare tempo för att variera lite :)

Martin
4/25/16, 8:49 PM
#12

Kul att läsa om allas framsteg! Själv ligger jag långt efter årsschemat men gott om tid att ta igen det om jag bara kommer igång. Siktar på att få ihop drygt en mil i veckan i alla fall.

mvh Martin

Martin
5/22/16, 9:51 PM
#13

Dålig uppdatering, men veckan som gått:

Måndags: 5 km

Torsdag: 3 km (löpband)

Lördag: 7 km

Veckans total: 15 km

mvh Martin

Annons:
Martin
1/8/17, 9:15 AM
#14

6,5 km löpning i lätt snöfall och snötäckt mark, lite halvhalt på sina ställen med frost/is under snön. Ett par minusgrader, och riktigt skönt (igår).

mvh Martin

Martin
6/17/17, 11:25 PM
#15

Milen i förmiddags. Riktigt skönt.

mvh Martin

tlover
6/18/17, 9:13 AM
#16

2,7 km i kuperad terräng (se bild i i tråden "hur ser er löprunda ut"). Ingen egentlig stig så mest mossa som underlag, första tredjedelen var neråt (ibland så brant att jag var tvungen att gå väldigt försiktigt), andra tredjedelen var det både upp och ner i ca 1 meters backar och tredje tredjedelen var det uppåt efter en grusväg.

Första gången jag kört den rundan och vädret var blandad sol och moln men det blåste inte nog (mycket mygg om man blev långsam).

Jag åt inget speciellt efter utan det var middagsdags efter

l'm back

Martin
7/16/17, 4:32 PM
#17

10 km i mestadels mer eller mindre ösregn. Den stunden det inte ösregnade var det riktigt blött duggregn.

Otroligt skönt…. i alla fall efteråt :)

mvh Martin

Zadie
8/8/17, 3:04 PM
#18

Igår sprang jag 15,5 km (2 varv runt sjön), sprang väldigt lugnt och sakta. Grusväg/stig, lite asfalt. Fin runda!

Martin
8/9/17, 4:32 PM
#19

Härligt! Varit på SPA ett par dagar, innan lunch igår när det var ungefär som varmast klämde jag in en 5 km-tur längs kusten, otroligt inspirerande att springa med havsutsikt.

mvh Martin

Zadie
8/9/17, 7:59 PM
#20

Bra jobbat, ja havet är underbart att springa vid :) Ger en sorts frihetskänsla tycker jag! Idag blev det en 9,7 km runda på medtadels asfalt, och en liten bit genom ett vackert naturreservat längs en å. Lite sega ben, men skönt att komma ut i alla fall.

Annons:
Martin
8/13/17, 10:04 PM
#21

7,92 km idag, väldigt lugnt tempo. Hade 5-åringen cyklandes med mig. Det gjorde att det å andra sidan gick i intervaller, snabbaste km på strax över 6 min och långsammaste på närmre 10 (när vi körde mycket start/stopp med hennes cykel).

mvh Martin

Zadie
8/14/17, 11:16 AM
#22

#21 Bra lösning om man har barn och vill ut och springa :) Igår sprang jag långpass runt sjön, 15 km blev det, långsam totaltid på närmare 2 timmar, då ena halvan består av förjäkla jobbig terräng som jag på vissa ställen blev tvungen att gå uppför pga mjölksyra. Himla go känsla efteråt hur som helst! Under tiden oxå för den delen :) Idag blir det vila från löpningen.

Martin
8/14/17, 11:42 AM
#23

Skall man få den tid man vill ha till träning och allt annat gäller det ibland att slå samman flera aktiviteter. Är väl dessutom bara bra att kombinera nytta med nöje. Olika löpturer och henne cyklande med mig så blir det bra träning för henne, dels lite miljöträning med olika miljöer och dels så kan man utnyttja att hon skall lära sig olika moment till t.ex. stanna och starta så blir det lite naturliga intervaller.

mvh Martin

Martin
8/29/17, 2:50 PM
#24

Söndags: 5 km löpning centralt i Malmö

Idag: 11.26 km löpning. Startade i en av parkerna, sprang genom ett par andra parker och sedan ner och längs havet för att avsluta genom två parker tillbaka. Skönt med ganska lugnt tempo, strax under 6 min/km på milen och sedan lite nerjogg sista 2 med knappt 7 min / km.

mvh Martin

Zadie
9/3/17, 10:29 PM
#25

Svårt just nu att hitta motivation och ork p.g.a. depression/ångest, men idag tvingade jag ut mig själv på en 5km runda i 05:50 min/km-tempo, skitjobbigt för min kondition/ork är mycket sämre just nu än vad den brukar vara. Sprang milen i skogen härom dagen och fick gå x flera tills pulsen gått ner något, inte roligt men hade liksom inget val.

Martin
9/4/17, 6:38 PM
#26

#25 Det viktiga är att man tar det i den takt man klarar för tillfället. Ta det nätt, så du inte bränner ut dig. Sköt om dig!

mvh Martin

Zadie
9/15/17, 8:45 PM
#27

#26 Det är redan mitt problem tyvärr, tack ändå för omtanken :) Igår blev det 9-km-rundan med hunden i skogen, väldigt fin tur!

Annons:
Zadie
10/4/17, 4:58 PM
#28

Det verkar inte vara jätte aktivt här, men skriver i alla fall, det kanske kan motivera mig själv om inte annat :-) 12 km asfalt/grusvägslöpning, blåsigt som tusan. Kändes skönt och lätt, långsamt joggingtempo.

Martin
10/4/17, 9:25 PM
#29

Jag har haft för mycket att göra, eller snarare prioriterat för dåligt. Fick bara ihop en mil i september, vilket inte riktigt håller…

Nya tag nu i oktober. Kul att läsa att andra prioriterar bättre i alla fall!

mvh Martin

Zadie
10/16/17, 3:45 PM
#30

#29 Hoppas på en bättre oktober nu då! Svårt att prioritera ibland, utan att stressa.. Igår provade jag att springa från jobbet och hem, 17 km blev det på asfalt. Kroppen kändes stark, och det stärker pannbenet rejält att känna att man känns stark hela vägen en längre runda.

Martin
11/10/17, 12:26 PM
#31

Oktober bättre, men finns fortfarande mycket att göra. November börjat ok även om det varit mest löpband. Nu är helgen här och tänkte ta en kortare runda 4-5 km ikväll eller morgon och sedan dryga milen söndag, sedan en kortare runda tisdag också för sen blir det nog inte tid förrän nästa helg igen. Hoppas få ihop 6-7 mil i november i alla fall.

mvh Martin

Martin
11/26/17, 12:17 PM
#32

10 km skogslöpning igår. Underbart, precis över nollan. Balsam för själen.

mvh Martin

Zadie
12/6/17, 9:59 AM
#33

#32 Skogen är härlig även såhär års :) Igår sprang jag och hunden strax över 12 km grusväg runt en sjö samt i naturreservat längs med en å, väldigt fin tur.

Martin
12/6/17, 9:00 PM
#34

Hoppas på bra väder på fredag och söndag, tänker 6-7 km på fredag och 10K på söndag. I måndags blev det 2400 meter simning som alternativ träning.

mvh Martin

Annons:
Martin
3/30/18, 5:07 PM
#35

4 km intervaller på löpband igår. Ett rätt skönt pass!

mvh Martin

tlover
4/6/18, 6:31 PM
#36

Igår var det 28 min gång/löpning

l'm back

Martin
4/8/18, 9:40 PM
#37

Igår blev det 5,2 km löpning i lugnt tempo, 31 min.

mvh Martin

Martin
4/21/18, 7:22 PM
#38

10 km parklöpning. Riktigt skönt. Första 7 i lite snabbare tempo sedan tog en lite för snabb start ut sin rätt i kombination med värmen, och att jag inte hade vätska med mig. Så avslutade sista 3 långsammare tempo.

mvh Martin

Martin
4/23/18, 11:01 PM
#39

7 km idag. Riktigt skönt. Högre tempo än milen häromdagen och kunde nog kört milen i samma tempo, men valde att spara mig lite. Men skönt gung i benen. :D

mvh Martin

Martin
5/14/18, 12:28 AM
#40

9,2 km idag, varmt så det förslog. Men skönt :)

mvh Martin

tlover
5/14/18, 7:11 AM
#41

oj, har glömt att logga.

Tisdag, torsdag och lördag var det löpning ute i lugn takt

l'm back

Annons:
Martin
5/27/18, 10:34 PM
#42

8 km i… hmm… lördags tror jag det var, eller fredags. Målet nu är att öka rätt mycket under några veckor, upp mot 25-30 km/vecka i 3-4 veckor för att ha en tyngre träningsperiod med nöta distans.

mvh Martin

Martin
6/25/18, 11:36 PM
#43

Ett tag sedan det blev skrivit här. har hunnit med några rundor runt 5-6 km och några på strax under milen.

Idag blev det totalt 9 km varav ca 3 km var intervaller i ca 200-300 m distanser (8 st) i uppförsbacke med lätt jogg tillbaka till startpunkten, sedan nerjogg efter det (och 4 km uppvärmning innan).

mvh Martin

Martin
6/28/18, 9:50 PM
#44

6 km lugnt tempo i en park.

mvh Martin

Martin
7/4/18, 4:08 PM
#45

Häromdagen: 9 km.

mvh Martin

Martin
7/6/18, 10:48 AM
#46

Blev 6 lugna km igår, idag står intervaller på schemat om jag orkar ut…

mvh Martin

Martin
7/9/18, 7:07 PM
#47

13 km igår.

mvh Martin

tlover
7/13/18, 7:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Ca 3km hälften i regn

l'm back

Annons:
Martin
7/13/18, 9:23 PM
#49

Bra jobbat! I Malmö vet vi knappt vad regn är… har inte kommit många droppar de senaste månaderna…

mvh Martin

tlover
7/17/18, 9:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Ca 3 km igen. Första stunden med dottern på 3,5 , det var faktiskt kul, det blev en blandning mellan idioten (då dottern gick eller stod och kollade på något) , benböj (då man skulle plocka upp en fin sten), styrketräning (bära dottern) och saker som att klättra upp på stenar osv. Visst det blev en hel del vila där i mitten då vi badade fötterna i sjön men med tanke på värmen är jag glad att jag ens gav mig ut. Sen råkade dottern ramla så karln hämtade henne och jag joggade själv en stund

l'm back

Martin
7/17/18, 10:17 PM
#51

Man skall inte förringa "träningspassen" med barnen. Det är bra för samspelet och man lär dem vikten av motion. Sen är det såklart inte samma kvalitet rent träningsmässigt, men det är en annan femma.

Och all rörelse är ju bra rörelse, det får man inte heller glömma.

mvh Martin

Martin
7/31/18, 10:13 PM
#52

Fick ihop 61 km i juli, varav nästan ingen löpning alls i 9 dagar i sträck pga värmen. Så rätt nöjd ändå.

mvh Martin

Martin
8/14/18, 7:09 AM
#53

Milen häromdagen, den snabbaste på 2-3 år. Kul vad lite målinriktar träning kan göra för resultaten istället för att bara lunka på…

mvh Martin

tlover
8/16/18, 8:23 PM
#54

2,24 km i lugn takt. Jag hade tänkt köra längre men jag fick lite ont i halsen och då dottern är förkyld tog jag det lugnt

l'm back

lunaticIam
8/26/18, 6:11 PM
#55

Har kommit igång igen nu under veckan efter en lång svacka. 

2,5 km i lugn takt för att känna på i tisdags. 

9 km (!) i torsdags i varierad takt. Allt bara flöt på och kändes rätt. Inte varit så nära milen på länge så det kändes väldigt bra. 

4 km i eftermiddags i lite snabbare takt.

Annons:
Martin
8/26/18, 10:14 PM
#56

9,5 km i morse. Först 3 km uppvärmning, sedan 3 set med intervaller om 100m-200m-300m-400m. Försökte ligga på under 4.25/km på de två korta och under 4.45/km på de två längre. 45 sekunder vila mellan intervallerna och 3 min mellan seten. Och sedan 3,5 km nerjogg. 

Om 2 veckor är det dags för midnattsloppet. Målet var tufft satt ner mot 52-53 minuter men det fixar jag inte, har inte haft möjlighet att träna så mycket som jag ville och tyvärr är det just de kvalitativa intervallpassen som blivit mest lidande. Men sprang milen på 58 utan att förta mig för ett par veckor sedan så under 55 på midnattsloppet skall jag iaf, och runt 05.30/km har känts bekvämt på 6-7 km långa rundor så det borde funka.

mvh Martin

Tissetass
10/26/18, 1:44 AM
#57

Nästan 3 km och då var det första rundan på ca 1 år , så jag är nöjd. Bra träning är den som blir av eller vad säger man :)

Martin
10/28/18, 1:03 AM
#58

Helt rätt, bra jobbat. Själv har det inte blivit mkt på sistone för mig.

mvh Martin

Tissetass
10/29/18, 4:35 PM
#59

#58 Hur kommer det sig?

Martin
10/29/18, 6:28 PM
#60

Rent krasst är det bara att jag inte prioriterat det tillräckligt högt. Har tagit mig i kragen och målet är att komma igång igen denna veckan. Lagt alldeles för mycket tid på jobb och för lite på träning.

mvh Martin

Tissetass
10/30/18, 3:37 PM
#61

Balans mellan jobb & fritid är viktigt. Men att klämma in något som skapar mer stress tror jag inte på.  Och ibland måste man kanske sänka kraven lite för att hitta tillbaka till glädjen och varför man gör det man gör i första hand.  Jag ska iallafall komma ut EN gång denna vecka tänkte jag. Passa på när temperaturen är lite behagligare för lungorna. 🙂

Upp till toppen
Annons: