Annons:
Etikettutrustning
Läst 1465 ggr
[Def]
10/2/15, 8:15 PM

Skoskog

Träningskor verkar ju vara en hel vetenskap. Jag tror att jag har läst om att några skor var "pronerande". (?) Jag vill bara ha ett par joggingskor i bästa kvalitet.

Annons:
Evelina!
10/2/15, 8:26 PM
#1

Jag gick och gjorde en fotanalys på Löplabbet, själva analysen kostar inget, dock är ju skorna inte gratis. Men så värt det, särskilt om man inte är så intresserad av att lära sig mer om skodjungeln :)

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

tlover
10/2/15, 8:51 PM
#2

Gå till en butik specealicerad för löp och gå skor tex löplabbet el gå och löpkliniken

l'm back

[Def]
10/2/15, 8:53 PM
#3

Tack för svar Evelina.

Ska kolla om vi har något löplabb i närheten. :)

[Def]
10/2/15, 8:55 PM
#4

Tack för svar t-lover 2. :)

Martin
10/6/15, 7:30 AM
#5

"Vanliga" skor skall man inte ha. Man skall ha skor som passar foten.

Pronerande respektive supinerade är att foten är antingen vinklad inåt eller utåt i steget och skorna stödjer då på olika sätt för att det skall bli ergonomiskt så bra som möjligt.

Läs mer: http://traningslara.se/pronerade-eller-supinerade-fotter-ska-man-valja-skor-efter-det/

mvh Martin

Fialialej
10/20/15, 3:40 PM
#6

På stadium kan man få hjälp att prova ut skor, och få ett specialkvitto som gör att du har bytesrätt inom 30 dagar oavsett hur mkt du har använt skorna under tiden. Det funkade bra för mig.  :)

"På natten är alla katter svarta"

Annons:
ljungensjenka
12/4/15, 10:26 PM
#7

På intersport fick jag jättebra hjälp att hitta skor som passar mig som överpronerar :)

Upp till toppen
Annons: