Träningsupplägg

springa i vinter

2015-11-25 22:20 #0 av: LaSadie

Hur springare ni under vinterhalvåret? Springer ni på löpband? Eller springer i på asfalt? Spåret där jag brukar springare har de gjort om till längdskidorspår så det är lite trist :(

Anmäl
2015-11-28 19:14 #1 av: IngaTrnqvist

Jag kommer fortsätta springa ute så länge det inte är allt för kallt eller slask/is. Spåret här är också omgjort till skidspår och kommer väl se ut så till mars, så försöker att hitta bra asfaltsvägar. 

Anmäl
2015-12-05 10:02 #2 av: tlover

Tidigare då jag sprang regelbundet så sprang jag även på vintern. En kall vinterdag är det riktigt härligt att lufsa fram.

Då springer jag på skogsvägen, vilket kan innebära att springa i flera decimeter djup snö ibland

Vad vill du läsa om nästa månad? Rösta!

Anmäl
2015-12-16 23:08 #3 av: Martin

Bor i Malmö så har inte problemet med skidspår :) Vi har en 5 km runda som om det är snö görs om till skidspår men finns rätt mycket annan öppen mark, så att sålänge det inte blir allt för många minusgrader blir det löpning ute kombinerat med löpband.

mvh Martin
Medarbetare på Djurfoto.IFokus.se

Anmäl
2015-12-18 16:41 #4 av: Stephanie

Tänkte försöka springa på löpband nu när jag skaffat gymkort. Jag är inte så förtjust i att springa ute när det är så här ruggigt och kallt. 

Anmäl
2016-01-05 23:58 #5 av: Fialialej

Vi får också skidspår här när det blir snö så jag har ingenstans att springa (vill inte springa på asfalt). Funderar på att skaffa gymkort men är lite snål.. 

Anmäl
2016-01-06 10:01 #6 av: tlover

#5 hur skulle det vara att springa i skogen? Eller ja pulsa blir väl mer rätt ord. Bra kläder behövs och man kan inte följa vanliga träningsscheman men träning är det. Rejäl sådan.

Vad vill du läsa om nästa månad? Rösta!

Anmäl
2016-01-06 17:34 #7 av: Martin

Intervaller idag... ca 20x100 meter på snöig gräsmatta, dragandes pulka med 4-åriga dottern. Bra för pulsen :)

mvh Martin
Medarbetare på Djurfoto.IFokus.se

Anmäl
2016-01-27 14:35 #8 av: Ellociraptor

Har sprungit precis sedan innan nyår, och haft broddar på mig så då har det gått riktigt bra. Idag har all snö smält bort vilket är tråkigt, men det var nice att få kunna springa i bara springskorna igen!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.