Annons:
Etikettträningsupplägg
Läst 2046 ggr
LaSadie
11/25/15, 10:20 PM

springa i vinter

Hur springare ni under vinterhalvåret? Springer ni på löpband? Eller springer i på asfalt? Spåret där jag brukar springare har de gjort om till längdskidorspår så det är lite trist :(

Annons:
IngaTrnqvist
11/28/15, 7:14 PM
#1

Jag kommer fortsätta springa ute så länge det inte är allt för kallt eller slask/is. Spåret här är också omgjort till skidspår och kommer väl se ut så till mars, så försöker att hitta bra asfaltsvägar.

tlover
12/5/15, 10:02 AM
#2

Tidigare då jag sprang regelbundet så sprang jag även på vintern. En kall vinterdag är det riktigt härligt att lufsa fram.

Då springer jag på skogsvägen, vilket kan innebära att springa i flera decimeter djup snö ibland

l'm back

Martin
12/16/15, 11:08 PM
#3

Bor i Malmö så har inte problemet med skidspår :) Vi har en 5 km runda som om det är snö görs om till skidspår men finns rätt mycket annan öppen mark, så att sålänge det inte blir allt för många minusgrader blir det löpning ute kombinerat med löpband.

mvh Martin

Stephanie
12/18/15, 4:41 PM
#4

Tänkte försöka springa på löpband nu när jag skaffat gymkort. Jag är inte så förtjust i att springa ute när det är så här ruggigt och kallt.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Fialialej
1/5/16, 11:58 PM
#5

Vi får också skidspår här när det blir snö så jag har ingenstans att springa (vill inte springa på asfalt). Funderar på att skaffa gymkort men är lite snål..

"På natten är alla katter svarta"

tlover
1/6/16, 10:01 AM
#6

#5 hur skulle det vara att springa i skogen? Eller ja pulsa blir väl mer rätt ord. Bra kläder behövs och man kan inte följa vanliga träningsscheman men träning är det. Rejäl sådan.

l'm back

Annons:
Martin
1/6/16, 5:34 PM
#7

Intervaller idag… ca 20x100 meter på snöig gräsmatta, dragandes pulka med 4-åriga dottern. Bra för pulsen :)

mvh Martin

Ellociraptor
1/27/16, 2:35 PM
#8

Har sprungit precis sedan innan nyår, och haft broddar på mig så då har det gått riktigt bra. Idag har all snö smält bort vilket är tråkigt, men det var nice att få kunna springa i bara springskorna igen!

LaSadie
1/27/16, 3:44 PM
#9

Det är lite både och. Man vill ha kvar snön men det skulle vara skönt att kunna springa ute. Om vädret håller i sig så testar jag nog att springa i helgen. Med allt grus på marken så blir det lite utmanande att springa. Dock tror jag att kylan och snön gör minst en comeback innan vår :)

Upp till toppen
Annons: