Annons:
Etikettutrustning
Läst 1320 ggr
Martin
2016-05-16 20:28

GPS / Puls-träningsklocka?

Ni som är ute och springer då och då, använder ni någon app på mobiltelefonen eller använder ni någon puls/gps/träningklocka, och i så fall vilken?

Använder jogg.se och deras app "Svettig" en del, även en Garmin Forerunner 305 som jag egentligen tycker bättre om. Skulle gärna lägga luren hemma när jag tränar och bara ha klocka. Sonderar genom denna fråga lite terräng om vad som används och vad folk är nöjda med.

mvh Martin

Annons:
[Giiisella]
2016-05-20 15:11
#1

Jag har en polar M400 (gps och pulsband). Lagom prisklass och tycker att den fungerar bra. Skönt med pulsklocka just för att slippa släpa på mobilen de gånger jag springer utan musik. Kör aldrig med appar längre. Förut använde jag runkeeper en del, vilket i för sig fungerade bra.

Martin
2016-05-21 15:49
#2

Ja, jag kör nästan alltid med min Garmin - har ibland med mig mobilen för musiken men springer lika gärna med bara naturens musik i öronen.

Min garmin börjar dock bli till åren och jag vet att många av de nya är dels lite mindre och har effektivare gps:er men även fler funktioner. Inte för att jag är ett proffs men lite kul är det med olika funktioner. 

Har kikat lite på Garmins 920xt som förvisso är dyr och som jag inte kommer att använda fullt ut, men som jag vet några på jobbet kör med och som de är mycket nöjda med. Vi får väl se var vi landar - kanske hittar bättre begagnad och kan få ner priset lite.

mvh Martin

Martin
2017-06-26 18:41
#3

Då har priset sjunkit rejält på Garmin Forerunner 920XT det senaste året så köpte den idag, 1990kr. Blir premiär i veckan så får vi se hur mycket snabbare jag blir med den. Eller javisst ja, jag måste göra jobbet själv det gör ju inte klockan åt mig :)

mvh Martin

Zadie
2017-07-05 12:06
#4

Kul! Återkom när du provat den :)

Upp till toppen
Annons: