Annons:
Etikettutrustning
Läst 887 ggr
tlover
6/12/16, 10:29 PM

Kompressionstights?

Någon som testat kompressionstights? Vad tyckte du?

Jag själv har problem med att det gör ont när "fläsket" dallrar, vilket såklart inte hjälper mig att få en regelbunden träning så jag funderar på kompressionstights men jag undrar om det verkligen skulle hjälpa (Om man säger så, jag vill inte springa i tights i onödan).

Är det värt att skaffa en kompressionströja också eller behövs bara tights?

Sen säger jag inte nej till var man kan hitta kompressionstights som inte är allt för dyra då jag inte har mycket pengar att lägga på det just nu.

l'm back

Annons:
Martin
6/15/16, 10:17 PM
#1

Hittade erbjudande förra året på 2XU som ju annars är rätt dyra, köpta ett par halvlånga (knäna). Har använt dem en del och tycker kanske inte att de gör så mycket för effekten däremot inbillar jag mig att jag har lite mindre träningsvärk dagen efter, men kan ju vara inbillning.

Tycker det är skönt att springa i dem men är egentligen inte heller en tightsmänniska. :)

Kör med rätt tighta funktionströjor mest för jag inte vill ha tröjor som hänger och slänger… men är inte kompressionströjor i den bemärkelsen så det kan jag inte uttala mig om.

mvh Martin

Papaya
8/28/16, 11:20 PM
#2

Tycker kompressionstights gör skillnad vid längre sträckor, blir inte alls lika "tung" i benen. Har två par hellånga från 2XU, har inte provat några andra så de är de enda jag kan rekommendera. Tyvärr är de så bekväma att jag gärna springer runt i dem även "till vardags" vilket har gjort att de har töjt sig en smula. 😛

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Upp till toppen
Annons: