Annons:
Etikettutrustning
Läst 1330 ggr
tlover
1/25/17, 11:42 AM

Vill springa men har trasiga skor

Jag vill verkligen börja springa igen men jag har ett problem. Mina löparskor har gått sönder i hälen så skulle jag ha dom skulle jag få skavsår. Jag har inte råd att köpa nya och jag vill verkligen springa. Någon som har nån genial idé som gör att jag ändå kan springa?

l'm back

Annons:
Myrra
1/25/17, 12:19 PM
#1

Det går inte att tejpa dom så länge, så det inte blir skavsår?

tlover
1/25/17, 1:24 PM
#2

#1 Det undrar jag, men vilken tejp? Vanlig plasttejp tror jag inte blir bra. Sporttejp?

Nån som testat det?

l'm back

Tyst
1/26/17, 10:35 AM
#3

Hade samma problem en gång i tiden och det löste sig med silvertejp.

En silvertejp "på tvären" längsmed hela hälkappan som även viktes lite över kanten så att säga, på det en längre tejp där jag tog bort sulan och vek över kanten på hälen och sedan fortsatte längsmed skon, till ungefär halva. Ner med sulan igen, och spring vidare.
Tejpen ser alltså då ut lite som ett kors.

Tant Grön
1/26/17, 7:03 PM
#4

Om du har någon gammal musmatta (dator), så kunde du klippa till en passande bit och limma fast på insidan.

Helaina
1/28/17, 11:14 PM
#5

Kolla någon köp o säjsida o sök efter om någon kan skänka.

tlover
1/29/17, 9:31 AM
#6

#5 jag har däremot inte råd med frakt heller just nu

l'm back

Annons:
Patrikperssonoslo
3/3/18, 8:38 AM
#7

Jag tränade ofta löpning förut och har konditionen kvar. 

Men man behöver nästan päls eftersom kylan finns i Oslo. Dessutom så finns det inga bra skor för löpning eftersom alla gator i Oslo är som isflak under vintern.

Jag tränade lite simmning innan jul men jag tänker titta lite på skor och inomhus möjligheter till våren.

Dem här skorna ser bra ut men kostar lite:

javascript:nicTemp(https://www.loplabbet.no/hoka-clayton-kona-hawaiimonster-herre);

Upp till toppen
Annons: