Annons:
Etiketttävlingslopp
Läst 1565 ggr
Zadie
2018-01-21 11:45

Lopp och mål 2018

Vilka lopp planerar ni att springa i år? Och vad har ni för mål med loppen? Jag har anmält mig till göteborgsvarvet, har sprungit det tre gånger innan och hoppas på att kunna slå mitt PB som är 2h 3min. Skiter det sig är mitt mål bara att ta mig runt och ha kul! Igår sprang jag även winterrun i Göteborg 10 km. Hade inget mål mer än att se var jag klarar av att max ta ut mig på tävling. Sprang på 53:47 och det ät nytt rekord för mig med en minut, så jag är nöjd! I övrigt skulle jag vilja springa något traillopp, och helt strunta i tiden utan bara njuta och få en fin upplevelse. Gärna 10-20 km och i västra götaland.. Någon kanske har något bra tips?

Annons:
Martin
2018-01-25 19:49
#1

Har själv inte varit ute en enda gång i januari, sjukdomar och inte haft möjlighet har ställt till det. Hoppas snart kunna komma ut i spåren… men nu blir det hemma från jobb ett par dagar och hoppas jag hinner friskna till tills nästa vecka.

Har ingen koll på trail-lopp men här finns en massa att välja på:

https://trailrunningsweden.se/trailkalendern/

mvh Martin

Martin
2018-01-25 19:51
#2

Har själv som mål ett Traillopp i mars, Stävie Trail. Antingen 6,5 eller 11 km - har inte helt bestämt mig. 

Målen annars är en halvmara och ett eller två 10-k-lopp. 

Funderar även på ett 5K stadslopp i Lund som är ganska trevligt.

2 timmar på halvmaran (skulle innebära rekord) eller iaf ner mot 55-56 på milen skulle vara trevligt att nå i år.

Har dock inte främst tävlingarna som mål utan sträckor och kontinuerlig träning (har ju verkligen börjar riktigt dåligt i det avseendet…).

mvh Martin

Leritza
2018-03-29 21:05
#3

Anmält mig till vårruset och stadslopp västerås. Vårruset behöver väl knappast någon beskrivning. Aldrig sprungit lopp förut så tänkte 5km lät lagom att börja med för att se om det är något för mig. Vi måste juh alla börja någonstans så inga direkta mål där. Stadslopp västerås fick bli 10km versionen av, 10 km är ju en mycket roligare distans än fem om man frågar mig. Önskedrömmen vore juh att klarat under 70min men känns inte sanorlikt, 71:30min är mitt nuvarande pb på samma sträcka. Men har 2månader på mig att träna så

Upp till toppen
Annons: