Annons:
Etikettutrustning
Läst 540 ggr
tlover
2018-11-14 17:52

Bästa sättet att träna löpning på vintern

Hur klär du dig (m.m) för att kunna träna löpning på vintern (ute då såklart).

Jag ska ut och träna imorgon och tänkte ge mig själv så få ursäkter som möjligt så det är bäst att ordna med kläder långt innan, men jag har lite dåligt med kläder just nu så jag hoppas på inspiration på kläder (kanske har jag något jag inte tänkt på)

l'm back

Annons:
Martin
2018-11-15 22:44
#1

Beror ju helt på var i landet man bor. Jag bor i Malmöområdet så vi har sällan allt för kallt och blir det kallare än cirka 5-6 minusgrader springer jag inte ute.

En bra grundregel brukar man väl säga är att man skall vara klädd så att det är kallt när man går ut, dvs på gränsen till fryser innan man börjar röra sig. 

För egen del så innebär det ner till nollan ungefär ett par träningsbyxor/tights, lite tjockare än de jag har på sommaren (då jag oftast springer i shorts förstås). En underställströja (långärmad) och om det blåser brukar jag ta en kortärmad utanpå den och sedan en träningsjacka. Buff runt öron om det är så pass kallt, samt ett par tunna löparvantar.

Använder under årets mörka halvår uteslutande kläder med reflexpartier och ibland även gul löpväst.

mvh Martin

tlover
2018-11-17 16:17
#2

Östersund så ungefär mitt i Sverige (japp, kolla på kartan 😃)

Jag tror karln ska ha några överdragskläder, jag ska kolla

l'm back

Upp till toppen
Annons: