Annons:
Etikettövrigt-löpningsrelaterat
Läst 993 ggr
tlover
2018-11-19 09:40

Löpning och säkerhet

Alltså ända sedan jag börjat springa i stan har jag funderat lite på det här med säkerhet. Jag har hittills inte vågat lyssna på musik, vilket är synd eftersom jag springer bättre då. jag försöker också att söka av området med alla sinnen för att kunna upptäcka något farligt. Allt detta påverkar ju sjäva träningen så jag undrar hur andra gör för att vara säker då man springer

l'm back

Annons:
Martin
2018-12-03 22:23
#1

Jag springer själv inte med lurar - just för att jag vill höra vad som händer runt mig. Har funderat på ett par lurar där ljudet går genom käkbenet eller så några lurar som inte är in-ear eller over-ear, utan där man hör omgivningen också.

I övrigt använder jag nu när det är mörkt bara kläder med reflexer på t.ex. byxben och jacka alternativt reflexväst (men ändå ngt runt fotleder eller på benen).

mvh Martin

tlover
2018-12-06 11:26
#2

Så nu har jag beställt hem självförsvarssprej och överfallslarm så nu vågar jag mig nog ut igen

l'm back

tlover
2018-12-12 19:01
#3

Så nu har jag fått hem sprejen och larmet så vi får se om jag kommit över förkylningen imorgon då jag ska springa

l'm back

shia
2019-01-01 21:01
#4

oj, att man måst tänka så mkt om man bor i medelstor stad! när jag far ut å spring sätt jg på mig hörlurar, spring i skogen eller längs vattnet.  möjligtvis man möt en älg men knappt ngn människa haha

tlover
2019-01-01 21:17
#5

#4 jag vet att man inte ens är säker i en småstad. När jag var 14 blev jag misshandlad mitt i stan på ljusa dan

l'm back

Martin
2019-01-01 22:09
#6

Man får ju bara inte glömma att självförsvarsspray och överfallslarm inte ger någon garanti.

Själv springer jag aldrig med in-earlurar, för det är en av de största farorna för mig, att bli påkörd.

mvh Martin

Annons:
shia
2019-01-02 00:00
#7

#5 nä det är ju sant.

var en som vart skjuten precis utanför en av mina kusiners studentlägenhet så man är nog inte så säker någonstans eg(han skickade en morgon sms till sin pappa, "det är inte jag som är skjuten" XD

vår fd sv lärare gav tips om att om man inte har så mkt att skydda sig med- nycklar å gå med en sån typ med vassa upp. annars får man väl helt enkelt se till å inte vara själv. annars typ låtsas prata i telefon brukar jag göra om jag känn mig otrygg någonstans-vet inte men känns mer säkert då typ

Upp till toppen
Annons: