Annons:
Etikettövrigt-löpningsrelaterat
Läst 2191 ggr
tlover
1/5/19, 10:00 PM

Vad har du för löpningsmål 2019?

Vad har du satt för mål för löpningen för 2019?

l'm back

Annons:
Martin
1/7/19, 10:02 PM
#1

Kvantitativa:

  • Minst 521 km = 1 mil per vecka

  • Siktar dock på 782 dvs 15 km/vecka.

  • Tufft mål som jag satt och där beror det väldigt mycket på hur maj-augusti blir mängdmässigt är 1042 km, dvs 2 mil i veckan. Egentligen håller inte målet riktigt för det är tveksamt om det är realistiskt. Men sikta mot stjärnorna så…

Kvalitativa:

  • Milen på under 53.20 min (5.20 tempo) - vill egentligen ner på 50 min men kommer sannolikt inte kunna prioritera den träning som behövs

  • Halvmaran under 2 timmar (5.43 tempo)

  • 5 km på 25 min (kommer att bli tufft, bygger också mycket på hur sommarträningen blir)

Annat:

  • Testa alternativ löpning som t.ex. trail

  • Genomföra Toughest Malmö

  • Genomföra minst två tävlingar, en på 10 km och en på 21 km.

mvh Martin

Martin
8/19/19, 9:47 AM
#2

Drygt halvvägs in på året konstaterar vi att februari-maj bjöd väldigt lite träning och därför ligger vi också under ganska rejält. Inom 1-2 veckor passerar vi dock förra årets sammanlagda distans (vilket inte säger så mycket då det var dåligt träningsår).

Thoughest blir det inte i år, om man bortser från 3 km Family Thoughest som är genomfört med dottern.

Midnattsloppet kommer om några veckor och dit är jag anmäld, det blir ingen halvmaratävling men halvmaran kommer att komma på träning och sedan blir det nog anmälan till Göteborg 2020.

Milen på 53.20 blir inte aktuell i år, för litet kvalitetsträning för det som det ser ut nu.

Totalt på året blir nog 15km/vecka svårt att få ihop, men vi får se…

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: