Löpning iFokus

Löpning

Etikettkomma-igång
Läst 390 ggr
tlover
2018-11-14 17:26
1

Sätt att komma ut i löpspåret

Träning är ju bra, det vet ju alla. Men ibland kan det vara jobbigt att börja. Så var det för mig igår och resultatet blev utebliven träning. Många tips om hur man kommer igång vet jag ju, men man glömmer det när det väl är dags. Därför tänkte jag att vi kan samla alla tips om hur man kommer ut på löpspåret i en tråd så att det finns lätt att hitta. Det jag kan komma på på en rak arm är Att ta på sig träningskläderna ändå. Att dricka lite vatten (att vara uttorkad påverkar ork) Att duscha (om det var ett tag sedan) Att sätta på bra träningsmusik Att läsa lite i boken "heja heja" Att se ett videoklipp eller liknande med en målbild för ens träning Vad vill du lägga till?

l'm back

Tissetass
2018-11-14 17:46
1

Sluta tänka. Stäng av tankarna. Lyssna inte på de där negativa tankarna som säger 'neeej jag vill iiinte', soffan är såååå sköön' . Känn inte efter.

Såhär gör jag: Jag stänger av alla tankar o känslor. 'robotmode' haha Det som återstår är fysisk handling för att komma ut. Dvs. 1.Gå och klä om till löparkläder(ändå). 2. Ta på mig skorna/mössa/handskar. 3. Förberedda appen. 4. stoppa fickorna fulla med snorpapper. 5. Gå till ytterdörren, öppna den, kliva ut, stänga den efter mig låsa. och gå ut. 6.rask promenad ca 10 min åt något håll. 7. starta appen o starta löpning. 

Just do it, är världens bästa slogan. Just DO it. Inte just think it.  Ska jag lyssna på mitt ego kommer jag aldrig ut genom ytterdörren.  🙂