Övrigt löpningsrelaterat

Löpning och säkerhet

2018-11-19 09:40 #0 av: tlover

Alltså ända sedan jag börjat springa i stan har jag funderat lite på det här med säkerhet.

Jag har hittills inte vågat lyssna på musik, vilket är synd eftersom jag springer bättre då. jag försöker också att söka av området med alla sinnen för att kunna upptäcka något farligt.

Allt detta påverkar ju sjäva träningen så jag undrar hur andra gör för att vara säker då man springer

Vad vill du läsa om nästa månad? Rösta!

Anmäl
2018-12-03 22:23 #1 av: Martin

Jag springer själv inte med lurar - just för att jag vill höra vad som händer runt mig. Har funderat på ett par lurar där ljudet går genom käkbenet eller så några lurar som inte är in-ear eller over-ear, utan där man hör omgivningen också.

I övrigt använder jag nu när det är mörkt bara kläder med reflexer på t.ex. byxben och jacka alternativt reflexväst (men ändå ngt runt fotleder eller på benen).

mvh Martin
Medarbetare på Djurfoto.IFokus.se

Anmäl
2018-12-06 11:26 #2 av: tlover

Så nu har jag beställt hem självförsvarssprej och överfallslarm så nu vågar jag mig nog ut igen

Vad vill du läsa om nästa månad? Rösta!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.