Stabil löparsko med bred tåbox?
Hej!
Jag söker ett par stabila löparskor (för pronerare) med bred tåbox, breda kring framfoten men för en smalare häl.
Jag har nu ett par utslitna Saucony Omni 16. De är perfekta för mig. Jag har jättesvårt att hitta några med ungefär samma passform.
Nu under coronan är inte utbudet detsamma i affärerna heller. Jag lyckades beställa ett par Saucony Omni Iso som skulle vara uppföljaren, men den satt inte lika bra tyvärr. Sen har jag försökt få tag på Omni Iso 2 men det gick inte och nu verkar den ha utgått.
Jag har också prövat Altra Paradigm 4.5. Trodde mycket på dem men de satt för tight på något ställe. Konstigt nog var den skon smalare än min dotters Altra One JR i två storlekar mindre.
Jag har ett par Clifton 5 wide (inte så stabil). Den tycker jag ändå trycker på småtårna på höger fot.
Har ni något tips på någon annan sko jag kan testa så skulle jag bli glad.
Gå & Löpkliniken kan säkert hjälpa dig hitta en fungerade sko! De är mycket duktiga!
https://gaochlopkliniken.se/
#1: Tack för tipset! Gå- och löpkliniken finns dock inte i min stad. Vi har en motsvarande butik här och jag har köpt skor där ett flertal gånger. Vet inte om jag ska gå dit av olika anledningar.
Nu ville jag bara kolla om det kanske är någon som har trivts i Saucony Omni 16 och sen har hittat andra bra skor eller bara vet fler märken med bred tåbox.
#2: Använder Garmont. Breda fram och ger bra stöd för pronation.
#3: OK! Tack för tipset! Det märket tror jag inte att jag har sett förut. Ska kolla in det.
Garmont har mycket vandringskängor och klätterskor som är stadiga och fungerar utmärkt för oss med lite krav på skorna.
#5: Jag såg att det var vandringsskor. De måste ju funka på långa promenader, men menar du att du spelar springer i dem? Har du exempel på modell i så fall?
De har löparmodeller också.